دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

افزایش ۳۲ درصدی تولید تریاک در افغانستان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که گزارش های جهانی حکایت از آن دارد که قاچاق مواد مخدر در حال گسترش است، گفت: استفاده از اینترنت برای فروش مواد مخدر رو به افزایش است.

به گزارش صدای زرند، اسکندر مومنی با بیان اینکه افغانستان بزرگترین تولیدکنندۀ تریاک جهان است، افزود: کشت تریاک در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی پنجم تیرماه در برنامه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشف ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر بالاترین کشفیات مواد مخدر در جهان را داشته است، این دستاورد با جانفشانی و فداکاری پلیس حاصل شده است.

مومنی ادامه داد: ضربه به بنیادهای مالی قاچاقچیان از مهم ترین اهداف ما در زمینۀ مبارزه با مواد مخدر است، در نتیجه ۲۵ هزار میلیارد تومان ضربه به بنیادهای اقتصادی قاچاقیان وارد شده است یعنی نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته در بیش از ۱۵ استان کشور مجمع یاریگران زندگی تشکیل شده است و مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر نسبت به سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

مومنی خاطرنشان کرد: ایران نه تنها راهبردهای مقابله ای علیه اقدامات غیرقانونی مواد مخدر، روان گردان ها و پیش سازها داشته است بلکه به طور متوازن در اجرای راهبردهای پیشگیری، درمان و بازپروری معتادان نیز تلاش می کند.

انتهای پیام/