قلع و قمع دامن غیر مجاز سازان زرند را گرفت

حتکن، گرگاگ، باب‌تنگل و… زیر تیغ قانون

رئیس جهاد کشاورزی زرند در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی صدای زرند گفت:در صورت تامین تجهییزات و ماشین‌آلات سنگین،اراضی کشاورزی که در روستاهای حتکن،جرجافک(گرگاک)،باب‌تنگل،سبلو ،بادیز و...به مسکونی تغییر کاربری داده‌اند،تخریب خواهند شد.

مهندس رضا محمدی در پاسخ به این پرسش که زمان تخریب این منازل که به صورت غیر قانونی ساحته‌ شده‌اند چه زمانی است،گفت:هر زمان که شورای تامین(به ریاست فرماندار)حکمش را صادر کند و تجهییزات مانند لودر و …فراهم شود این احکام اجرا خواهد شد.

مهندس محمدی، ضمن ارائه یک گزارش از عملکرد مجموعه ی خود، به دلایل عدم اجرای احکام قلع و قمع، مهمترین آنها را نبود ماشین آلات سنگین برای اجرای احکام دانست و از همه ارگانها و ادارات ذی ربط در این خصوص کمک و مساعدت خواست.

پیش از این فرماندار زرند با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی به جهت تامین امنیت غذایی،از همه ادارات، از جمله اداره راهداری، شهرداری ها، شرکت فولاد، معادن و کارخانه زغالشویی خواست تا نهایت همکاری را با جهاد کشاورزی به منظور تامین ماشین آلات مورد نیاز برای اجرای احکام داشته باشند.

قلع و قمع از دو کلمه تشکیل شده که در اصلاح لغوی قلع یعنی ریشه کن کردن و قمع یعنی سرکوب کردن و در اصطلاح حقوقی به معنای حکم صادره از سوی مراجع ذی صلاح برای از بین بردن ابینه(خانه ها)و اشجار که فرد متصرف به صورت غیر قانونی و بدون داشتن مجوز ساخت و اجازه صاحب ملک ،درآن ملک اقدام به ساخت بنا کرده است قلع و قمع میگویند

photo 2023 06 22 11 57 53

انتهای پیام/