آغاز مرحله هفتم طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان کوهبنان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان اظهار کرد: هفتمین مرحله طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در کوهبنان آغاز شده است که در این مرحله ۵۰٫۰۰۰ قطعه طیور بومی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می‌شود. با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و در صورت شیوع، موجب خسارات جبران‌ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می‌شود، تنها راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از ۲۰ ام خرداد ماه امسال آغاز شده و تا ۲۹ ام تیرماه نیز ادامه خواهد داشت است، گفت: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح سراسری طیور بومی در برابر گرما مقاوم است و به صورت خوراکی به طیور داده می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری روستاییان و صاحبان طیور با اکیپ های مبارزه با بیماری های دامپزشکی است بنابراین از شهروندان و روستاییان عزیز می‌خواهیم با این اکیپ ها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/