رئیس شورای پیشگیری از وقوع بزه زرند

قلیان فروشان در زرند منتظر برخورد باشند

رئیس شورای پیشگیری از وقوع بزه و مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری شهرستان زرند،در حاشیه معدوم سازی قلیان های غیر بهداشتی،اظهار داشت:عرضه دخانیات در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه سلامت عمومی و بهداشت،زمینه بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می‌سازد.

به گزارش صدای زرند، دکتر ابوالفضل فرحبخش یاد آورر شد:بوستان‌ها و پارک‌ها به عنوان مکان عمومی برای تفریح و نشاط اجتماعی احداث شده‌اند ونباید جایی برای ترویج رفتارهای ناهنجار باشد.

رئیس دستگاه قضای زرند گفت:طی بازدید های مکرر وانجام اقدامات قانونی توسط مرکز بهداشت شهرستان زرند حدود ۲۰۰ عدد قلیان از سطح مراکز مختلف شهرستان توسط تیم‌های بهداشتی و اماکن جمع آوری گردید.

وی گفت:نظر به مراجعات و گزارشات مکرر مردمی مبنی بر افزایش استعمال دخانیات و استفاده از قلیان در مراکز غیر مجاز از سوی نوجوانان و جوانان و زمینه ساز مصرف مواد مخدر صنعتی و سنتی،توسط این عزیزان و آینده سازان موضوع در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع به بزه دادگستری زرند قرار گرفت.

فرحبخش اظهار داشت:به موجب مواد ۳و۱۳قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات،هرگونه حمایت و ترغیب و تشویق مستقیم و غیر مستقیم به مصرف دخانیات ممنوع و همچنین عرضه دخانیات در اماکن عمومی به نوجوانان اشخاص ذیل ۱۸ سال جرم خواهد بود و به موجب مواد ۱۴۸ قانون آیین دادسری کیفری و ۲۱۵ از قانون مجازات اسلامی وسایل موضوع ارتکاب بزه، حسب مورد ضبط و اگر غیر قابل نگهداری وخطر ساز و زمینه ی اشاعه بیماری و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم نماید،معدوم خواهد شد.

رئیس دادگستری،در پایان به مراکز غیر مجازی که به نوجوانان وافراد زیر۱۸سال عرضه ی دخانیات دارند،هشدار داد برخورد قاطع قانونی در انتظار ایشان است.

دکتر فرحبخش از خانواده‌ها خواست نظارت حد اکثری بر فرزندان و ثمره زندگی خود داشته باشندوشهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه عرضه غیر مجاز قلیان،مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند،تا اقدامات لازم برای برخورد مقتضی با متخلفان انجام شود.

انتهای پیام/