آموزش سربازان با هدف ورود به بازار کار؛

سربازان وظیفه استان کرمان آموزش های مهارتی فرامی گیرند

اولین دورۀ آموزشی مهارتی ویژۀ سربازان وظیفه استان کرمان در راستای تفاهم نامۀ همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، استانداری کرمان و شرکت ایمیدرو، آغاز به کار کرد.

به گزارش صدای زرند، به گفتۀ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ۱۸۰ سرباز در ۹ رشتۀ مهارتی در کارگاه های آموزشی، مهارت های لازم را کسب خواهند کرد.

امیر حسن زاده با تاکید بر توسعه در حوزۀ نیروی انسانی و مهارت آموزی، گفت که باید معین های مهارتی در استان ایجاد شود.

وی در نشست مهارت آموزی نیروهای مسلح با حضور سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: در بحث شعار سال مبنی بر افزایش تولید یکی از مولفه های فراموش شده، نیروی انسانی است که باید آموزش و مهارت آموزی به شکل جدی مدنظر قرار گیرد.

حسن زاده توسعه در حوزۀ نیروی انسانی و مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید معین های مهارتی را ایجاد کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه یک کشور معدنی هستیم اما در حوزۀ معدن در بحث توسعۀ انسانی و اکتشاف خوب عمل نکرده ایم.

در ادامه سردار کمالی جانشین قرارگاه مهارت آموزی و اشتغال ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سالانه حدود ۳۴۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می شوند و هر ساله همین تعداد کارت پایان خدمت می گیرند که بخش قابل توجهی از آن ها در استان کرمان حضور دارند.

وی بیان کرد: مسئولیت اصلی نیروهای مسلح، دفاعی و امنیتی است و کسی از این افراد انتظار ندارد در حوزه ای که تخصص اصلی آن ها نیست ورود کنند.

سردار کمالی گفت: به دلیل چالش بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد نیروی مسلح به حوزۀ اشتغال ورود کرده و قرارگاهی را تشکیل داده و مقرر شده تا بستری را فراهم کند تا سازمان های مربوطه مانند فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و ارتباطات، بحث مهارت آموزی و اشتغال را در نیروهای مسلح پیاده کنند.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح قرار نیست که کار موازی با سازمان های دیگر را انجام دهد، بلکه قرار است از ظرفیت سربازی استفاده شود و جوانان آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: استان کرمان به واسطۀ صنایع و معادنی که دارد، می تواند به عنوان یک الگو در بحث مهارت آموزی و اشتغال کار را انجام دهد.

انتهای پیام/