نشست پیشگیری و مقابله با وقوع حریق در مراتع جنگلی شهرستان زرند برگزار شد

طی نشستی با حضور مهندس حسینی نژاد فرماندار ،مهندس میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی ،بخشداران و روسای ادارات ونهادهای دیربط اولین نشست هماهنگی محافظت از منابع طبیعی برای مقابله با بحران آتش سوزی برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این نشست مهندس حسینی نژاد خواستار فعالیت بیشتر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی شد و اظهار داشت:منابع طبیعی و مراتع یکی از مهمترین سرمایه های شهرها محسوب می شود و ماوظیفه داریم از این مراتع بیش از گذشته محافظت نمایم.

وی با اعلام اینکه ما باید نگاه فرا شهرستانی و ملی به این منابع داشته باشیم گفت:برای جلوگیری از آتش سوزی در این منابع باید همه دستگاهها و نهادهای در کنار یکدیگر باشند.

مهندس میرزایی رئیس منابع طبیعی شهرستان زرند در این نشست با اعلام اینکه در فصل گرما ، خطر آتش سوزی جنگل و مرتع بیشتر از هر زمان دیگری می باشد گفت: امکانات و تجهیزان برای آتش سوزی مراتع در شهرستان کم می باشد و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی به نوع پوشش شهر زرند اشاره و خواستار مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی به ویژه دهیاری ها و بخشداری های مناطق مستعد حریق شدند و عنوان کردند: طی سالهای گذشته در اثر بی توجهی اهالی سی هکتار از مراتع باب گهر براثر آتش سوزی از بین رفته است.

و ضمن قدردانی از معادن و کارگران معدن و همچنین بومیان مناطق که در مهار کردن آتش سهم بسزایی داشتند خواستار مشارکت بیشتر مردم و مسیولین در حفظ عرصه های طبیعی شدند.

شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر شد با همکاری آتش نشانی شهر زرند یک دورههای آموزشی اطفای حریق در مناطق مستعد حریق برگزار و کارگروهی در خصوص پیشگیری و اطفای حریق در منابع طبیعی تشکیل گردد.

انتهای پیام/