فرماندار کوهبنان:

اعتیاد مهمترین عامل آسیب های اجتماعی است

فرماندار کوهبنان گفت: اعتیاد یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، قتل و سرقت است.

صدای زرند – نامجو کوهبنانی: جلسه مبارزه با مواد مخدر کوهبنان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور سایر اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار کوهبنان بر لزوم اقدامات پیشگیرانه و در نظر گرفتن مکانیزم تشویقی برای واحدهایی که برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در محیط‌های کاری ارائه می کنند تاکید کرد.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یک تهدید جدی در جامعه است که باید با مد نظر قرار دادن مباحث پیشگیری، سطح آگاهی و دانش افراد جامعه خصوصا کارگران در این خصوص با برگزاری کلاس های آموزشی تقویت شود.

مجید توکلی افزود: اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله حضور مشاورین و روانشناسان با تجربه و افراد پاک شده در جمع افراد معتاد ضروری است.

وی گفت: برای مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد باید برگزاری جلسات مستمر آموزش مهارت های زندگی برای کارگران، درمان و باز توانی کارگران معتاد و آسیب دیده ، بازگشت به کار مجدد آنان با حمایت مدیران معادن در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: اعتیاد یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، قتل و سرقت است.

وی ابراز داشت: نوشتن طرح عملیاتی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و نصب بنر که شعار پیشگرانه داشته باشد در دستور کار ادارات باشد.

پرداخت کمک هزینه به افراد پاک شده ، ایجاد شغل برای افراد ترک کرده ، در نظر گرفتن مکان های ورزشی و آموزشی ، تشویق پرسنلی که مواد مخدر را ترک کردند ، نظارت مسئولان بر معادن ، حضور ان ای در معادن برای آگاه سازی کارگران ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ، استفاده از ظرفیت کتابخانه و بقاع متبرکه برای برگزاری دورهای آموزشی و برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تقویت مراکز ان ای از جمله درخواست حاضرین بود.

بازدید سرزده شورای تامین از معادن، هشدار رئیس اداره کار به روسای معادن برای انجام کارهای فرهنگی از جمله مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/