مدیرکل صمت استان:

۵۵۷۵ محدودۀ معدنی کرمان بلوکه و غیرفعال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این که 2 هزار و 560 محدودۀ فعال معدنی در استان داریم، گفت: 5 هزار و 575 محدودۀ معدنی بلوکه و غیرفعال در سطح استان کرمان وجود دارد.

به گزارش صدای زرند، مهدی حسینی نژاد با اشاره به اینکه هزار و ۸۹۸ معدن مشمول مزایده می شود و برای آنها برنامه داریم، افزود: ۳ هزار و ۶۷۷ محدودۀ معدنی در استان توسط ارگان ها و سازمان ها بلوکه شده اند و امکان به مزایده گذاشتن آن ها وجئد ندارد.

وی با بیان اینکه ۸ پهنۀ معدنی در سطح استان داریم که در اختیار سازمان زمین شناسی و ایمیدرو است که باید تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: در سال گذشته ۲۵۷ محدوده به مزایده گذاشته شد که در مرحلۀ واگذاری هستیم.

حسینی نژاد ۲۴ فروردین ماه در جلسۀ شورای معادن استان کرمان با اشاره به اینکه پیش بینی شده وصولی امسال ما در بودجۀ کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن باشد، بیان کرد: در استان کرمان در سال گذشته ۱۴ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که امسال باید ۱۵ هزار میلیارد تومان وصولی داشته باشیم.

وی یادآور شد: ۲۹۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ از محل حقوق دولتی معادن به استان کرمان پرداخت شده است.

مدیرکل صمت استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۲۶ محدودۀ معدنی در فروردین ماه امسال به مزایده گذاشته می شود، گفت: برنامه ریزی شده تا از توان واحد های صنعتی و معدنی بزرگ، تعدادی از واحد های کوچک و متوسط فعال شود و از محل گردش حساب آن شرکت ها، تسهیلاتی به واحد های کوچک پرداخت شود.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس قانون انتقال حساب و گردش حساب شرکت ها باید در استان های محل ذخیره معدنی باشد، ادامه داد: این مهم سال ها دغدغۀ مردم و مسئولان استان کرمان است و جلسات متعددی در این ارتباط گذاشته شده است.

انتهای پیام/