توصیه پلیس؛

امنیت خانه هنگام سفر با رعایت این نکات

نکته‌ای که در هر نوع مسافرتی اهمیت ویژه‌ای دارد تامین امنیت برای خانه در نبود شماست. چه برای یک مسافرت دو روزه و چه برای یک سفر سه‌ ماهه.

به گزارش صدای زرند، اگر به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بی توجه باشید ممکن است سارقان هنگامی که خانه نیستید به منزل شما دستبرد بزنند. به همین دلیل است که رعایت نکات امنیتی منزل در هنگام سفر بسیار اهمیت دارد.

در زمان مسافرت سعی کنید منزل را خالی نگذارید و یکی از اعضای خانواده در منزل بماند.

البته امنیت خانه در زمان سفر فقط مربوط به جلوگیری از دزدی نیست و مواردی مانند آتش‌سوزی، خرابی و حتی کثیف شدن خانه را هم شامل می‌شود.

نکات امنیت خانه هنگام سفر

۱- نود درصد سرقت از منازل در زمان سفر و هنگامی که صاحب خانه در خانه نیست، رخ می‌دهند. پس برای تامین امنیت خانه هنگام سفر همه درها و پنجره‌ها را قفل کنید.

همچنین در صورتی که فکر می‌کنید دسترسی به درها و پنجره‌های خانه کار راحتی است، برای آن‌ها حفاظ تهیه کنید.

۲- کلیدهای خانه خود را به یک فرد امین که نزدیک منزلتان ساکن است، بدهید تا گاهی به خانه سر بزند و در صورت وجود مشکلی، شما را خبر کند.

۳- برای تامین امنیت خانه هنگام سفر مراقب باشید که به‌هیچ‌عنوان درباره‌ برنامه‌ سفری خود با افراد غریبه صحبت نکنید و زمان رفت‌ و برگشت خود را به کسی نگویید. در صورتی که با غریبه‌ها در مورد برنامه سفر خود صحبت کنید موجب آمار دادن دقیق به سارقین می‌شود.

۴- اگر کنتور برق در حیاط خانه واقع شده، برای آن محافظ و قفل در نظر بگیرید. زیرا سارقان می‌توانند کنتور برق را قطع کنند و با این کار همه سیستم‌های امنیتی خانه را از کار بیندازند.

در صورتی که کنتور برق قطع شود، دوربین‌های مداربسته هم خاموش می‌شوند و به دنبال آن پیدا کردن سارق کار بسیار دشواری برای شما خواهد شد.

۵- هدف سارقان از سرقت از خانه‌ها، معمولا سرقت پول و طلا و جواهر است. پس نگهداشتن این گونه لوازم درون منزل بدون در نظر گرفتن یک مکان امن برای آن‌ها، کار عاقلانه‌ای نیست.

پیشنهاد می‌کنیم تمام اشیای قیمتی رابه صندوق امانات بانک بسپاریدودرغیراین صورت در یک جای امن مانند گاوصندوق استاندارد بگذارید تا در صورت وارد شدن سارقین به خانه، اشیای گرانبهای شما در دسترس آنها نباشد.

۶- توصیه می‌کنیم سیستم روشنایی خانه را به لوازم زمان‌بندی تجهیز کنید. این سیستم زمانبندی کمک می‌کند تا برق‌های منزل شما در ساعت خاصی روشن و در ساعت دیگری که تعیین می‌کنید، خاموش شوند. در این صورت اگر سارقان خانه‌ شما را تحت نظر قرار داشته باشند، فکر می‌کنند که شما در منزل هستید.

۷- برخی افراد قبل از سفر همه پرده‌های خانه را می‌کشند و آن‌ها را می بندند. در صورتی‌ که باید بدانید با این کار به طور علنی به سارقان نشان می‌دهید که در خانه نیستید. پس از چنین اقداماتی پرهیز کنید و تا جایی که می‌توانید اجازه دهید خانه در حالت عادی خود باقی بماند.

۸- اگر نمی‌خواهید ماشین خود را همراهتان به سفر ببرید، به‌ هیچ‌ عنوان آن را در خیابان پارک نکنید. توصیه ما این است که ماشین را به پارکینگ برده و برای امنیت بیشتر از قفل فرمان و قفل پدال روی آن استفاده کنید.

تامین امنیت خانه هنگام سفر نکته‌ای است که باید در هر سفری چه مسافرت کوتاه مدت و چه بلند مدت، در نظر گرفته شود. به‌ طور کلی با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد پیش از سفر می‌توانید از امنیت خانه‌تان مطمئن باشید و دیگر نیازی نیست که در طول سفر، مدام به خانه‌ خود فکر کنید و نگران باشید.

انتهای پیام/