به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر؛

خطاطان نامدارِ زرندی در جشنواره کتابت قرآنی شرکت خواهند کرد

شهردار زرند در نشست هماهنگی جشنواره ی قرآنی که که با حضور حجه الاسلام قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی، اسلامی، رئیس ميراث فرهنگي گردشگری و صنایع‌دستی، زمانی، رئیس حراست شهرداری، کرمانی نژاد رئیس انجمن خوشنویسان زرند، ظهیرصادقی معاون فرهنگی شهردار و حسینی نژاد معاون ارشاد اسلامی تشکیل بر حمایت جدی شهرداری و شورای اسلامی زرند از فعالیت‌های قرآنی و برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: زرند بعنوان شهر جشنواره های کشور اکنون جایگاه مناسبی در برگزاری رویدادهای اجتماعی و جشنواره ها دارد و یقین دارم که این حرکتهای فرهنگی قادر است همچنان که شور و نشاط اجتماعی را افزایش دهد ، در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز موثر واقع شود.

به گزارش صدای زرند، علی ضیاالدینی با اشاره به گستردگی خدمات شهرداری افزود: با اینکه فعالیت‌های عمرانی و خدمات امور شهر بیشتر به چشم می آید اما نگاه ما به تمام زوایای کاری است و تمام بخش های شهرداری به موازات یکدیگر در حال خدمت رسانی هستند اگر چه به رغم تمام تلاش‌های صادقانه عوامل مختلف شهرداری و همراهی و همدلی شورای اسلامی شهر و همکاری و مودتی که بین مجموعه ی شهرداری و شهروندان وجود دارد کارهای خوبی صورت گرفته است ولی هرگز در حد و اندازه ی شهروندان فهیم و نجیب نیست و سال ۱۴۰۲ قطعا ما باید در بحث کمیت و کیفیت خدمات تلاش بیشتری نمائیم و در کنار آن بحث فعالیتهای فرهنگی اجتماعی است که طبق تقویم “زرند شهر جشنواره ها” قریب ۳۰درصد از تمام جشنواره ها با محوریت شهرداری زرند خواهد بود و این البته تنها بخشی از اهداف حوزه ی فرهنگی شهرداری است.

حجه الاسلام قلیزاده هم در این نشست با ارج نهادن به تلاش‌های شهرداری و تمام عواملی که در گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می کنند افزود: فعالیت‌های قرآنی در هر بخشی که انجام شود باعث آرامش انسانها می شود و برکات قرآن به جسم و روح و روان مردم طراوتی وصف ناپذیر می بخشد‌.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با تاکید بر اطلاع رسانی به تمام شهروندانی که از هنر خوشنویسی برخوردار هستند خواستار مشارکت تمام هنرمندان خوشنویس شد و افزود: انشاالله و پس از اتمام جشنواره، اثر ماندگار زرندیها در حوزه ی قرآنی بنام تمام شهروندان زرندی در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

حجه الاسلام قلیزاده با اعلام آمادگی اداره تبلیغات در برگزاری هر چه باشکوهتر این جشنواره گفت: بحمدالله فضای بانشاط قرآنی در ایام ماه مبارک در جای جای شهرستان حلاوت خاصی به تمام جامعه بخشیده و انشاالله همزمان با جشنواره کتابت قرانی، کتابت یکی از حکمت های نهج البلاغه را نیز خواهیم داشت تا در این مسیر نیز قدمی برداریم.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی هم گفت: زرندیها خالق سریعترین زمان کتابت قرآن در جهان اسلام هستند و چند سال قبل ۶۰۴نفر از زرندیها در مدت ۳۰ دقیقه در محل حسینیه سپاه و با حمایت واحد قرآنی سپاه ناحیه و نقش پررنگ دادستان وقت زرند جناب دکتر قویدل کار بی نظیر قرآنی را بنام خود ثبت نموده اند که هم اکنون در موزه ی آستان قدس رضوی نگهداری می شود. اسلامی گفت: امسال همزمان با جشنواره قرآنی از تلاش یکی از خواهران فعال قرآنی که با عشق و علاقه خاص اقدام به ترجمه نویسی قرآن نموده تقدیر و از این اثر هم رونمائی خواهد شد.

معاون اداره ارشاد اسلامی زرند هم از برگزاری چند برنامه ی قرآنی همزمان با برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به نوعی حمایت از هنر خوشنویسی هم می باشد. چرا که با گسترش تکنولوژی،متاسفانه خطاطان ، این قشر هنرمند و فرهیخته ناخواسته به حاشیه رفتند و انشاالله به برکت قرآن و برگزاری جشنواره های کتابت قرآنی که هر سال در تقویم جشنواره ها ثبت می شود بتوانیم هم از هنرمندان خطاط تجلیل کنیم و هم تلاش کنیم که هنر بزرگ خوشنویسی را در ذهن مردم زنده نگه داریم.

انتهای پیام/