رئیس جهاد کشاورزی؛

خسارت شدید سرمازدگی در شهرستان زرند نداشتیم

رئیس جهاد کشاورزی زرند گفت:خسارت شدید سرمازدگی در شهرستان زرند رصد نشده است و با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان جهاد کشاورزی در نقاط مختلف باغی شهرستان مستقر و روند تغییرات دمایی را تا زمان طلوع آفتاب رصد کردند.

به گزارش صدای زرند، رضا محمدی افزود: بعضاً در برخی نقاط شهرستان دمای منفی ثبت شده است ولی خوشبختانه به دلایل بالا بودن رطوبت هوا، جریان یافتن باد، عدم استقرار طولانی مدت توده هوای سرد و تدابیر کشاورزان در مناطقی که دما به زیر صفر درجه رسیده است بنا به گزارش کارشناسان پهنه بندی جهاد کشاورزی خسارت شدید سرمازدگی اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد:البته اعلام دقیق گزارش خسارت به دلیل اینکه برخی از باغات از نظر فنولوژی درختان در حالت تورم و باز شدن میوه هستند نیاز به زمان بیشتری دارد و در روزهای آینده میزان دقیق خسارت احتمالی اعلام خواهد شد.

با توجه به مسبوق به سابقه بودن خسارت سرمازدگی در فروردین ماه محمدی مدیر جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کردند آمادگی لازم را جهت مقابله با سرمازدگی با روش هایی که در گزارش های قبلی به اطلاع کشاورزان رسیده است، داشته باشند.

در پایان تعدادی عکس و فیلم از اقدامات انجام شده توسط کشاورزان در جهت مقابله با سرمازدگی به منظور آموزش و ترویج در کانال گذاشته شده است.

photo 2023 03 24 14 54 29 photo 2023 03 24 14 54 57

انتهای پیام/