گامی در مسیر توسعه زرند؛

دیدار فرماندار زرند با مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران / خط ویژه انتقال گاز صنایع زرند، به سیریز خواهد رسید

فرماندار زرند در تشریح سفر یکروزه خود به استان هرمزگان و در دیدار با مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران، از ادامه خط ویژه انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع زرند به سمت سیریز خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “سیدرضا حسینی نژاد” فرماندار شهرستان، در سفر و ماموریت یک روزه کاری خود به استان هرمزگان، با علیرضا عربلو مدیرمنطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران، دیدار کرد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از همت، همکاری و پیگیری های ویژه فرماندار زرند جهت اجرای خط انتقال لوله ۳۰ اینچ گاز برای مصارف خانگی و صنعتی (خط دوم و کمکی زرند، راور و کوهبنان) از کرمان به زرند، گفت: با اجرای این خط انتقال، وظیفه انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به مصارف خانگی و بویژه صنعتی شهرستان زرند، در حال انجام است.

علیرضا عربلو با بیان اینکه خوشبختانه با رایزنی و پیگیری های فرماندار زرند از طریق مبادی ملی و با توجه به درخواست نیروگاه سیکل ترکیبی جدیدالاحداث علی آباد زرند به‌دلیل ورود به اوج مصرف برق در تابستان امسال و تأمین و دریافت انرژی پاک؛ تصریح کرد: برنامه‌ریزی اتصال و تزریق گاز به خط ۱۶ اینچ نیروگاه علی آباد از خط ۳۰ اینچ صنایع زرند در دستور کار این منطقه قرار گرفت و عملیات اتصال نهایی و تزریق گاز به این نیروگاه، خردادماه امسال با تلاش و سرعت عمل بالای گروه عملیات مرکز بهره‌برداری خطوط لوله کرمان با موفقیت پایان یافت و نیروگاه سیکل ترکیبی زرند به شبکه سراسری انتقال گاز کشور وصل شد.

فرماندار زرند نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و سرعت عمل بالای گروه عملیات انتقال گاز منطقه ۶ ایران در اجرای کامل خط دوم انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع زرند، یادآور شد: خوشبختانه با اجرای این پروژه عظیم، گامی بزرگ در مسیر توسعه روزافزون شهرستان زرند بویژه در بحث صنایع و معادن برداشته شد.

سیدرضا حسینی نژاد تصریح کرد: با اجرای این طرح، زمستان سخت امسال شاهد افت فشار گاز خانگی مردم نجیب در شهرستان زرند نبودیم و هم مشکل ما در تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد و هم صنایع بزرگ شهرستان خصوصا مجموعه تولیدی شرکت فولاد زرند ایرانیان حل شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند در پایان خواستار ادامه طرح انتقال گاز ۳۰ اینچ نیروگاه و کارخانه فولاد زرند ایرانیان به سمت سیریز جهت بهره وری حداکثری صنایع و معادن فولادی موجود و درحال راه اندازی از گاز طبیعی در منطقه سیریز، شد.

مهندس عربلو مدیر منطقه شش انتقال گاز ایران نیز ادامه داد: اجرای طرح ادامه خط انتقال ۳۰ اینچ به سمت صنایع سیریز در دستور کار جدی منطقه شش عملیات انتقال گاز ایران قرار دارد و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/