معاون استاندار کرمان مطرح کرد؛

درهای باغ سالار کلانتر در نوروز برای عموم گشوده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان صبح امروز سوم بهمن ماه در جلسۀ ستاد خدمات سفر استان کرمان، اظهار کرد: عید نوروز ۱۴۰۲ باید بازار قلعه محمود برای فروش صنایع دستی فعال شود و باغ سالار کلانتر نیز برای بازدید مردم آماده شود و در صورت همراهی نکردن متولی آن، از طریق قانون برخورد خواهیم کرد.

به گزارش صدای زرند، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی همچنین بر لزوم توجه ویژه به راهنمایی گردشگری و تابلوهای راهنما تاکید کرد و در ادامه با اشاره به گلایۀ گردشگران از تاریکی اماکن گردشگری خطاب به شهرداران و شرکت های توزیع برق گفت: متاسفانه روشنایی شهر کرمان مشکل دارد و در ایام نوروز نباید شهر تاریک باشد و شرکت توزیع برق باید همکاری لازم را داشته باشد. همۀ مردم و گردشگران از تاریکی اماکن گردشگری گلایه دارند.

وی همچنین با بیان این که حال و روز پایانه مسافربری کرمان خوب نیست، یادآور شد: باید هم شهرداری و هم اداره راهداری برای ساماندهی پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند و اگر در ایام عید به بهانۀ بدهی، آب و برق این محل قطع شود، مدیر آن را به دستگاه قضایی معرفی خواهم کرد.

معاون استاندار کرمان بر لزوم تنظیف سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها نیز تاکید کرد و در ادامه گفت: کمیته های مربوطه امنیت در حوزۀ اسکان و بهداشت مواد غذایی را نیز تامین کنند. شهرداری هنوز حتی چند جدول هم رنگ نکرده است.

وی در این نشست با تاکید بر لزوم پای کار بودن مسئولان در راستای ارائۀ خدمات به گردشگران نوروزی، گفت: هیچ کوتاهی در این ایام قابل قبول نیست و با خاطیان برخورد خواهد شد.

آیت اللهی موسوی اظهار کرد: اگر در جلسۀ بعد مدیر یا شهرداری در جلسات ستاد سفر شرکت نکرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت متفاوت نوروز ۱۴۰۲ با سال های گذشته، افزود: با توجه به کاهش همه گیری کرونا، حضور مسافران نوروزی را خواهیم داشت و حتما اتوبوس برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شود تا در صورت ورود گردشگران خارجی بتوانیم از آن ها به خوبی میزبانی کنیم.

معاون استاندار کرمان با اشاره به تداخل ماه رمضان با ایام نوروز، اضافه کرد: برای رستوران و اماکن اقامتی در این ایام، مسائل را به خوبی در نظر بگیرید.

وی همچنین با اشاره به حوادث ترافیکی، گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در حدود ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد لذا باید کمپ هایی در ۳۰ کیلومتری شهرها برپا شود تا رانندگان در این کمپ ها استراحت کنند و این مکان ها فعالیت های جذابی برای جذب مسافران داشته باشند.

آیت اللهی موسوی دربارۀ درخواست تجهیز کردن کلاس های درس برای پذیرایی از مسافران، اظهار کرد: اگر هتل ها در این ایام تخفیف دهند، معقول تر از اضافه کردن کلاس درس برای اسکان است.

انتهای پیام/