با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

بهره برداری از دستگاه جدید سی تی آنژیوگرافی در بیمارستان افضلی پور

دستگاه جدید سی تی آنژیوگرافی قلب در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای زرند، سی تی آنژیوگرافی از دستگاه سی تی اسکن برای ایجاد تصاویری دارای جزییات واضح از عروق خونی و بافت ها در قسمت های مختلف بدن استفاده می کند. در این روش، کنتراست از طریق کاتتر باریکی که در رگ دست قرار می گیرد تزریق می شود و زمانی که کنتراست از عروق خونی عبور می کند، رادیولوژیست تصاویر سی تی اسکن با کیفیت بالا می گیرد.

احمد انحصاری مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دربارۀ این دستگاه گفت: این دستگاه، دومین دستگاه موجود در استان است و پیش از این یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی قلب در بیمارستان راضیه فیروز به بیماران خدمات ارائه می کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: دستگاه سی تی آنژیوگرافی با همت کارکنان مجموعۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شد، تا بتوان با استفاده از روش غیرتهاجمی، بیماری شریان های کرونری قلب را تشخیص داد.

مهدی احمدی نژاد افزود: سی تی آنژیوگرافی قادر به تشخیص تنگی یا انسداد عروق خونی است که امکان درمان احتمالی و اصلاحی را فراهم می کند.

وی ۱۷ بهمن ماه در آیین بهره برداری از این دستگاه اظهار کرد: سی تی آنژیوگرافی نسبت به تصویربرداری تشدید مغناطیسی (mri) می تواند جزییات آناتومیکی دقیق تری را مخصوصا در عروق خونی کوچک ارائه دهد.

وی سپس یادآور شد: فضای فیزیکی مناسب و وجود دو بخش سی سی یو در افضلی پور این بیمارستان را به یکی از مراکز مهم درمان بیماران قلبی در کرمان تبدیل کرده است.

برپایۀ این خبر، دستگاه فوق، همزمان با دهه مبارک فجر با هزینه ارزی یک میلیون یورو و ریالی ۶.۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/