جمع‌آوری ۷۰۰ میلیون تومان زکات پسته در کرمان

مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی پسته در شهرستان‌های رفسنجان و زرند جمع‌آوری شد.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی پسته در شهرستان‌های رفسنجان و زرند جمع‌آوری شد.

Peste

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام مصطفی طاهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۱۰ سال گذشته در استان کرمان فعالیت‌های موثری در زمینه فرهنگ‌سازی بر امر واجب زکات انجام شده و در این زمینه رشد خوبی نیز داشته‌ایم.

وی بیان داشت: استان کرمان طی سال ۹۲ در زمینه زکات ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کرده که نسبت به زکات پرداختی در سال ۹۱ رشد دو برابری دارد.

طاهری تصریح کرد: علاوه بر اقلام ۹‌گانه زکات واجب، در استان کرمان محصولاتی نیز شامل زکات مستحبی می‌شوند که طی سال گذشته از محل زکات مستحبی پسته در شهرستان‌های زرند و رفسنجان ۷۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

وی افزود: همچنین ۱۲ تن گوجه فرنگی از محل زکات مستحبی در شهرستان رودبار جنوب جمع‌آوری و هزینه آن را برای انجام فعالیت‌های عمرانی و … در همان مناطق پرداخت شده است.

طاهری عنوان کرد: گوجه فرنگی‌های جمع‌آوری شده میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سایر مناطق توزیع می‌شود.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانبیان داشت: از این میزان زکات جمع‌آوری شده در استان کرمان طی سال گذشته ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون و ۹۰۱ هزار ریال زکات مستحبی بوده است.

طاهری عنوان کرد: بخشی از زکات جمع‌آوری شده صرف امور محرومان و نیازمندان از جمله هزینه‌های درمان، تحصیل، مسکن و جهیزیه نیازمندان و بخشی نیز برای ساخت پروژه‌های عمرانی شامل مسجد، فاطمیه، خانه‌‌ عالم و کتاب‌خانه هزینه شده است.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد کرمان افزود: طی سال گذشته از محل درآمد زکات‌‌ ۸۰ پروژه عمرانی در استان کرمان احداث و ۲۸۷ پروژه نیز مرمت و بازسازی شد‌.

طاهری با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته نسبت به سال ۹۱ رشد دو برابری داشته است، گفت: بیشترین میزان زکات واجب و مستحبی به ترتیب در شهرستان‌های بم و سیرجان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/