مصاحبه خواندنی با بسیجی موفق کوهبنان

در یکی از روزهای پائیز به دیدار یکی از بسیجیان موفق شهرستان کوهبنان رفتم که با روی خوش پذیرای ما شد و با لحنی آرام به تمام سوالات مان پاسخ گفت.

صدای زرند – اکبر ابراهیمی: در یکی از روزهای پائیز به دیدار یکی از بسیجیان موفق شهرستان کوهبنان رفتم که با روی خوش پذیرای ما شد و با لحنی آرام به تمام سوالات مان پاسخ گفت.

وی گفت: سید محسن روح الامینی هستم بسیجی ۵۸ ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته راهنمایی و مشاوره متاهل و دارای چهار فرزند هستم.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۵۷ در دوران انقلاب وارد بسیج شدم و به طور رسمی همزمان با دستور تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بطور رسمی فعالیت در بسیج را شروع کردم.

روح الامینی بیان داشت: همزمان با شروع انقلاب و این که دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی دشمنی خود را شروع نمودند و این برای نیروهای بسیجی خیلی سخت بود، من تصمیم گرفتم برای حفظ نظام و دستاوردهای نظام در لبیک به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب به عنوان یک بسیجی عضو این نهاد مقدس شوم.

وی تصریح کرد: درفروردین ماه ۱۳۶۴ در سن ۲۰ سالگی برای اولین بار به جبهه اعزام شدم تا دین خودم را نسبت به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی ادا کنم.

یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: در عملیات های والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج، تک شلمچه در سال ۱۳۶۷ و درسال ۱۳۶۸ همزمان با اشغال کویت توسط عراق توفیق حضور در جبهه و در جمع بسیجیان را داشتم.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هشت سفر سالانه راهیان نور به عنوان راوی و خادم شهدا در خدمت همشهریان و هم استانی های عزیز استان کرمان بودم و همزمان ۱۲سفر به عنوان مسئول کاروان های زیارتی سالانه ارتحال حضرت امام در خدمت زائرین بودم ضمن این که در گردان های عاشورا نیز به عنوان فرمانده دسته، فرمانده گروهان و جانشین گردان نیز مدتی خدمتگرار بسیجیان کوهبنان بودم.

یادگار دوران دفاع مقدس گفت: به عنوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در بحث اقتصاد مقاومتی با دریافت مبلغی وام یک کارگاه روغن گیری کوچک راه اندازی کردم و یک نفر نیرو هم مشغول بکار و بیمه نمودم.

وی ادامه داد: خاطرات فراوانی از سردار دلها خصوصا حضور سردار در مراسم یادواره شهدا در روز شهادت حضرت زهرا (س) در کوهبنان یادم است به محض ورود به کوهبنان در گلزار شهدا برای تجدید میثاق حضرت یافت و همان جا من و چند نفر از دوستان مشکلی در خصوص زمین برای ساخت پایگاه مقاومت شهید رجایی محله انصار کوهبنان را مطرح کردیم که سردار ضمن هماهنگی با مسئولین خودشان هم مبلغ ۱۰۰میلیون ریال کمک برای خرید زمین یایگاه داشت.

وی بیان داشت: سردار د‌ل‌ها در جمع مردم کوهبنان در مسجد جامع مطالبی از اکثر شهدا که یادواره بنامشان بود بیان نمود که من به عنوان دوست، همکلاسی و هم رزم بعضی از این شهدا مطالب را تاکنون نشنیده بودم و اطلاع نداشتم.

روح الامینی افزود: وظیفه همگان در راستای جهاد تببین مورد نظر مقام‌معظم رهبری این است که در راستای فرمایشات حضرت آقا در خصوص جهاد تبیین یک راز نهفته است که می توان گفت تبیین ریشه در تاریخ پیامبران دارد و یکی از کارهای مهم در مقابل انحراف و تحریف احتمالی ارزش های نظام است که وظیفه تک تک مااست که این مهم را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بعنوان رزمنده دوران دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین من به نوبه خود بعد از بازنشستگی از کار اداری بصورت افتخاری به عنوان مربی طرح شهید بهنام محمدی در مدارس کوهبنان در خدمت دانش آموزان هستم و سعی دارم برنامه های فرهنگی ابلاغ شده از بالا دست را بصورت بومی سازی برای عزیزان دانش آموز اجرایی کنیم.

یادگار دوران دفاع مقدس به تلخ ترین و شیرین ترین خاطره خود اشاره کرد و گفت: تلخ ترین خاطره متعلق به عملیات کربلای چهار می باشد بعد از این که یک گروهان از گردان ما دارد عمل شده بود و از آب گذشت تعدادی از عزیزان شهید و مجروح شدند و زمانی که قرار شد گروهان ما وارد عمل شود دستور عقب نشینی دادند که خیلی خیلی برایم سخت و ناراحت کننده بود چون همان زمان جنازه یکی از دوستان شهیدم غواص شهید محمد یوسف زاده در مقابلم بود و شیرین ترین خاطره در عملیات والفجر هشت بود بعد از این که ما توانستیم به تمام اهداف مان در همان ساعات اولیه دست پیدا بکنیم به کمک نیروهای لشکر شیراز رفتیم و توانستیم آن خط دشمن را هم بشکنیم و دستگاه های مخابراتی مهمی نیز برای لشکر به غنیمت در آمد.

وی بیان داشت: من از تمامی جوانان و نوجوانان درخواست دارم که وصیت نامه شهدا را مطالعه بررسی و به آنها عمل نمایند به هرچه بخواهند می رسند در صورتی که ایمان داشته باشند و با بصیرت کامل وصیت نامه شهدا را مرور کنند.

وی تاکید کرد: در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی من به وسع خودم سعی می کنم اول وصیت نامه این شهید بزرگوار را بخوانم و توصیه های این سردار بزرگ را در خصوص بسیجیان در خود پیاده کنم و اشکالاتم را برطرف کنم و بعد آنها را برای سایر دوستان و عزیزان بیان کنم این کار را چندین بار انجام داده ام که در هر فرصتی کمک کنم که دوستان جوان و نوجوان بیاییند واز نزدیک با شهید سلیمانی درد دل نمایند و درخواست کمک از این شهید داشته باشند البته در راستای برگزاری چندین اردوی زیارتی گلزار شهدا و قبر مطهر سردار شهید سلیمانی را برنامه ریزی کرده ام.

رزمنده دوران دفاع مقدس کوهبنان گفت: در گروه های جهادی هم مثل سایر بسیجیان عضویت دارم و در این گروه ها فعالیت دارم و تا بحال چندین اردوی جهادی تحت عنوان ویزیت رایگان بیماران در روستاها را برنامه ریزی کرده ایم از طرفی با دوستان در خصوص تهیه و توزیع کمک های مومنانه و‌پکیچ های آموزشی مورد نیاز دانش آموزان و خانواده های نیازمند فعالیت کردم‌.

کلام آخر اینکه خداوند انشاالله توفیق بدهد که تک تک ما بسیجی هستیم، بسیجی بمانیم و بسیجی خدمت کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبر ابراهیمی