انتقاد نماینده مردم زرند و کوهبنان از رفتار برخی از بانک ها؛

برخی از شعب بانکی در زرند و کوهبنان به باجه تبدیل شده اند

به گفته نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با توجه به حوادث طبیعی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کشاورزان دچار مشکلات زیادی شده و باتوجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی در منطقه کوهبنان و زرند خدمات بانکی متناسب با این ظرفیت نیست به طوری که برخی از شعب بانک ها در حال تبدیل شدن به باجه هستند.

به گزارش صدای زرند، عفت شریعتی شامگاه ۲۹ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان با حضور وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت های ارزشمند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … شهرستان زرند گفت: زرند در مسئله اقتصادی در بخش معادن و کارخانجات تاثیرگذاری شگرف و سرنوشت ساز دارد.

به گفته او، با توجه به حوادث طبیعی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کشاورزان دچار مشکلات زیادی شده اند. همچنین باتوجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی در منطقه کوهبنان و زرند خدمات بانکی متناسب با این ظرفیت نیست به طوری که برخی از شعب بانک ها در حال تبدیل شدن به باجه هستند.

به اعتقاد نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهرهای زرند و کوهبنان احتمام ویژه ای برای حل و فصل مشکلات این منطقه دارند که باید وزارت اقتصاد از مصوبات این شوراها حمایت ویژه داشته باشد تا مشکلات مردم این خطه حل شود.

رنجبر معاون بهره برداری شرکت زغالسنگ نیز در جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان نیز گفت: این شرکت از سال ۵۲ تشکیل شده است. وسعت شرکت در کل حوزه شمال استان در سه شهرستان زرند، کوهبنان و راور گسترده است.

به گفته او، ۴۰۰۰ نیروی مستقیم در شرکت زغال سنگ مشغول به کار هستند ضمن آنکه ۷۰۰۰ نیروی مستقیم و غیرمستقیم در معادن و شرکت های وابسته فعالیت دارند.

معاون بهره برداری شرکت زغالسنگ، می گوید: با طرح توسعه ای در حال اجرا در شش ماه آینده چهار ماده جدید از زغالسنگ را معرفی و به بهره برداری خواهیم رساند.

او با بیان این مطلب که زغالسنگ خارجی به سه برابر قیمت زغالسنگ ایران در جهان به فروش می رسد، اظهار کرد: اما کاهش قیمت زغالسنگ در ایران شرکت را با مخاطره روبرو کرده که نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با تنفس ۹ ماهه از بانک های عامل هستیم.

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸، گفت: تخصیصی برای حل مشکلات کشاورزان داده شود.

در راستای رفع موانع تولید، سامانه تسهیل اطلاع رسانی شده که مشکلات برخی از تولیدکنندگان در کمیته کارشناسان، بعضی در کارگروه رفع موانع تولید استان و برخی نیز در سطح ملی حل می شود. این بخش دیگری از سخنان مهرابی در حضور وزیر اقتصاد بود.

انتهای پیام/