درخواست فرمانداران زرند و کوهبنان از وزیر اقتصاد چه بود؟

در جلسه شورای اداری شهرستان های زرند و کوهبنان، فرمانداران این شهرستان با اشاره به مشکلات موجود این خطه درخواست هایی در جهت رفع مشکلات حوزه مسئولیت شان از وزیر اقتصاد داشتند.

به گزارش صدای زرند، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند عصر امروز ۲۹ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان زرند با حضور وزیر اقتصاد از وجود ۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی سخن به میان آورد و گفت: هرساله حدود ۲۲ هزار تن پسته در شهرستان زرند تولید می شد اما امسال به دلیل حوادث طبیعی از جمله سرمازدگی میزان تولید پسته زرند حدود ۷ هزار تن بوده است. گفتنی است که در این شهرستان زعفران نیز تولید می شود.

او با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان زرند، عنوان کرد: ۱۶ هزار نفر به طورمستقیم و ۴۰ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش مشغول به کار هستند.

پرداخت اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای سرمازدگی، پرداخت تسهیلات بلند مدت، رفع مشکلات آب شرب، کاهش تعرفه های مصرفی انرژی کشاورزی، عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری و روستایی، راه اندازی شعبه بانک پاسارگاد، عدم پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح های دانش بنیان از جمله درخواست های فرماندار شهرستان زرند از وزیر اقتصاد بود.

او در ادامه می گوید: دیرکرد تسهیلات ستاد بازسازی بعد از زلزله، بسیار زیاد است و حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان این شهرستان در این زمینه با مشکل مواجه شدند.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش قیمت زغال و مشکلاتی که برای کارکنان این بخش ایجاد کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مردم کوهبنان معاششان وابسته به شرکت زغالسنگ است متاسفانه با کاهش قیمت زغال، شرکت زغالسنگ نمی تواند به تعهدات خود در قبال کارگران عمل کند و این شرکت درخواست تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای خروج از زیان ده بودن کرده است اگر با این درخواست موافقت شود، مشکل این شرکت حل خواهد شد.

توکلی بیان این مطلب که لازم است تسهیلاتی در اختیار شهرداری برای ساماندهی پسماند شهر کوهبنان شود، در ادامه اظهار کرد: در گذشته به کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی بانک ها تسهیلات می دادند به این صورت که کشاورز پس از ارائه فاکتور، بانک عامل ۸۰ درصد تسهیلات را به حساب فروشنده یا کارخانه واریز می کرد اما بعد از مدت دار شدن زمان تحویل خودرو و تجهیزات، بانک ها از پرداخت این تسهیلات خودداری می کنند.

او از عدم ارائه خدمات بانکی و مهاجرت روستاییان این شهرستان سخن گفت و افزود: گردشگری معادن باید در این شهرستان راه اندازی شود زیرا معادن این بخش بی نظیر هستند.

انتهای پیام/