تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق کارگران به کار می‌گیریم

به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به گونه‌ای در مباحث اقتصادی و تولید گام برداریم که در آینده کشورهای جهان به دنبال این باشند که صنعت را از کشور ما فرا بگیرند.

Hashemi - FarmandarKohbananسیدمجتبی هاشمی گفت: فرمانداری کوهبنان آمادگی دارد تا در هر زمان و مکان برای حفظ حق و حقوق کارگران اقدام کند، اما بازرسان صنعت‌، معدن و تجارت هم نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش “صدای زرند” به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمجتبی هاشمی، فرماندار کوهبنان، ظهر امروز در جلسه کمیسیون امنیت کارگری کوهبنان اظهار داشت: بیشترین معادن زغال‌سنگ استان کرمان در بخش طغرالجرد و شهرستان کوهبنان قرار دارد‌.

وی خاطرنشان کرد: معادن هشونی‌، اصلی‌، کمسار‌، چشمه پودنه‌، پابدانای جنوبی‌، معدن ۱۲ – ۱۴ و … جزو معادن فعال شهرستان کوهبنان هستند که به صورت خصوصی و دولتی فعالیت دارند‌.

هاشمی تصریح کرد: این معادن زمینه کاری برای جوانان جویای کار شهرستان‌های زرند‌، کوهبنان و راور را فراهم کرده و علاوه بر این کارگرانی از استان‌های سیستان و بلوچستان‌، اردبیل‌، تبریز، کرج‌، گیلان، مازندران‌، یزد، زنجان و …  در این معادن مشغول به کار هستند و اکثر آنان در شهرک معدنی پابدانا زند‌گی می‌کنند‌.

فرماندار کوهبنان گفت: سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، همه وظیفه دارند در جهت رونق اقتصاد کشور و ایجاد مشاغل جدید اقدام کنند تا در راستای مدیریت اقتصادی با افزایش تولید زمینه برای صادرات بیشتر فراهم شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تلاش خود را در راستای خدمت بیشتر و بهتر به کارگران در بخش‌های مختلف آغاز کرده و شاهد هستیم که نمایندگان اقتصادی جهان در کشور ما حضور می‌یابند و این نشان از پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

وی بیان داشت: کار کردن در اعماق زمین و در معادن زغال‌سنگ یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرسا‌ترین کارهایی است که‌ با خطرات فراوان همراه است، لذا تقدیر از کارگران و نمایندگان آنان حداقل کاری است که مسئولان اجرایی می‌توانند انجام دهند.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: نمایندگان کارگران پل ارتباطی بین کارگران و کارفرمایان هستند که گاهی اوقات از طرفین مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، اما آنان باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند و با تمام وجود با تعامل مسئولان معادن در راستای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری گام بردارند.

وی با تاکید بر تشکیل منظم کمیسیون کارگری با حضور نمایندگان کارگران معادن زغال‌سنگ گفت: فرمانداری کوهبنان آمادگی دارد تا در هر زمان و مکان برای حفظ حق و حقوق کارگران اقدام کند، اما بازرسان اداره صنعت‌، معدن و تجارت هم نظارت و دقت بیشتری در این راستا داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به گونه‌ای در مباحث اقتصادی و تولید گام برداریم که در آینده کشورهای جهان به دنبال این باشند که صنعت را از کشور ما فرا بگیرند.

انتهای پیام/