انتقال آب خلیج فارس شرط پایداری آب زرند

فرماندار زرند امروز از رفع مشکلات جیره‌بندی آب زرند خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات حفر چاه‌های جدید برای تامین دائمی آب شرب شهر زرند از ۲ ماه قبل با همت ویژه اداره امور آبفای شهرستان آغاز و این طرح در قالب اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن هزار متر مکعبی جمعا با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اجرا شده است و برای امسال نیز قریب به ۴۰میلیارد تومان به طرح های آبرسانی در شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش صدای زرند، با توجه به کاهش آب‌های زیرزمینی که موجب شده است ۵حلقه چاه آب از سرویس خارج شوند باید شاهد جیره بندی آب برای سال‌های آینده برای شهرستان باشیم بخصوص با اوج گیری گرما هر کولر آبی متوسط ۳۰۰لیتر آب مصرف می‌کند که خود حدیث مفصلی از این مجمل است.

همان طور که بعضی مسئولان هم تلویحا به آن اشاره کردند تا انتقال آب از خلیج‌فارس به شهرستان زرند صورت نگیرد وضعیت آب زرند در وضعیت پایدار نیست و حفر چاه تنها حکم مسکن موقت دارد و بعد از چند ماه سطح آب چاه‌های جدید پایین می‌رود که علاوه بر بالا رفتن شوری آب،شاهد کاهش آب دهی این چاه‌ها خواهیم بود!

ظاهرا پیش بینی‌ها حکایت از این دارد که انتقال آب از خلیج فارس حداقل ۸سال طول می‌کشد که می‌طلبد مسئولان شهرستان و استان برای پایداری آب شرب زرند و دیگر شهرهای استان به روند انتقال آب،شتاب بیشتری دهند.

انتهای پیام/