نامه‌ی صدای زرند به نماینده زرند و کوهبنان

خانم عفت شریعتی، زرندیا از شما توقع بیشتری دارند!

مردم شهرستان زرند با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که این چالش‌ها پنجه‌های نحیف شهروند را خرد کرده است. نبود آب شرب مناسب برای استفاده، فضای سبز استاندارد، عدم وجود مجموعه‌های تفریحی و ورزشی کافی برای خانواده‌ها که نیاز آنها اظهر من الشمس است!

به گزارش صدای زرند، نماینده محترم زرند و کوهبنان، برای مردم زرند قابل قبول نیست در شهری با داشتن ده‌ها معدن فعال و صنایع فولادی، مردم از آب شرب که معمولی‌ترین و در عین حال بدیهی‌ترین نیاز آنهاست محروم باشند. در اینکه شما انسان فرهیخته و دلسوزی هستید شکی نیست و قطعاً هدفتان توسعه و رفاه شهروندان حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان است؛ هر چند همه واقف هستند که این مشکلات یک شبه به وجود نیامده و محصول سال‌ها کار و خدمت نکرده و “میراث شوم”بعضی مدیران گذشته است و انتخاب جناب‌عالی با ۴۴،۴۵۳ رای، واکنش و دلخوری زرندیا نسبت به این اهمال کاری‌ها بود و ایضا “امید به تغییر اساسی و چشمگیر” با نشستن شما بر کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه؛ اما اگر مدیریت شهرهای زرند و کوهبنان با همین فرمان به پیش برود، آینده شهر و جریان‌هایی که تمام تخم مرغ‌های سیاسی خود را که در سبد شما گذاشتند “محکوم به سوءمدیریت” در اذهان عمومی خواهند شد و نتیجه‌اش باختن قافیه مدیریتی جناح متبوع شما خواهد بود و “بدتر از این”عقب افتادن توسعه دوباره‌ی شهرستان از لحاظ زیرساخت‌ها اساسی و مراکز خدماتی،ورزشی و تفریحی خواهد بود.

خانم شریعتی! متاسفانه هر وقت صحبت از توسعه و کمبود در شهرستان است، تمام نگاه‌ها به سمت صنایع و مراکز معدنی می‌رود و ایضاً حرف‌ها و بدزبانی‌هایی که از سر ناآگهی به سوی مدیریت این مراکز تولیدی روانه می‌شود. اما همان طور که می‌دانید دولت تمام حق و حقوقی که صنایع و معادن شهرستان باید پرداخت کنند را دریافت می‌کند؛ “در ماده ۴۳ قانون برنامه پنجساله ششم، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بند ۵ این برنامه آمده است، در مواردی که به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی،خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها برسد،علاوه بر عوارض آلایندگی، با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد (١)% فروش آن‌ها، پس از واریز به خزانه معین استان، نزد خزانه داری کل کشور، به جبران خسارت‌های مذکور و در صورت وارد شدن آسیب‌های عمومی، به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص می یابد. (تبصره ـ شورای معادن استان موظف است اصلاح فناوری آلاینده و بهروزآوری آنها را پیگیری کند.) و یا در تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن (الحاقی ۱۳۹۰/۸/۲۲) آمده است: دولت مکلف است پانزده درصد (۱۵%) از حقوق دولتی وصولی (گرفته شده از کارخانجات و معادن) را به اعتبارات همان استان اضافه نماید، ‌به طوری که “تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد”.

استاندار سابق کرمان در مصاحبه با آرمان کرمان گفته بود: یک درصد از درآمد معادن هم باید به محیط زیست و خسارت‌های محیط زیستی تعلق گیرد، که این یک درصد به دلیل سقف بودجه عملاً به ما پرداخت نشده است؛ اما رئیس جمهور تاکید کرده است که این موضوع را پیگیری می‌کند؛ ما هم پیشنهادات خود را ارائه کردیم و مطالبات استان را محکم اعلام کردیم و خوش‌بین هستیم که با توجه به رویکرد جدید دولت در آینده سهم بیشتری از حقوق دولتی معادن، سهم استان کرمان شود.

حال با توجه به اینکه دولت به عنوان نماینده مردم در مدیریت کلان حق و حقوق شهروندان زرندی را از فولاد زرند ایرانیان (زیسکو)، شرکت آریا جنوب، معدن سادات سیریز، معدن سنگ آهن جلال آباد، معدن سنگ آهن حدید، فکور صنعت و صدها معدن زغالسنگ گرفته است، حکم می‌کند شما به عنوان نماینده مردم محکم در دفاع از حق و حقوق مردم در گرفتن بودجه‌ای که حق مردم زرند است بایستید و با سرازیر کردن این سرمایه‌ها به حوزه انتخابیه خود، توسعه همه جانبه شهرستان را در دستور کار خود قرار دهید.

امروز جناح به اصطلاح انقلابی که عصاره مدیریت شهرستان در شخصیت آن‌ها متجلی شده است، باید برای داشتن کارنامه موفق در مدیریت زرند که احتمالاً از نان شب برایشان واجب‌تر است در کنار شما برای گرفتن حق و حقوق شهروندان زرندی تلاش کنند، تا شاهد سرازیر شدن صدها میلیارد تومان سرمایه به شهرستان باشیم که نتیجه فعالیت صنعتی و معدنی در همین منطقه است و حق مسلم شهروندان زرندی است!

حسن‌ضیاءالدینی گیسکی – مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی صدای‌زرند

انتهای پیام/