معاون وزیر بهداشت تشریح کرد

علت افزایش آمار کرونا در هفتۀ گذشته / شرایط کرونایی کشور خطرناک و باعث نگرانی نیست

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص روند صعودی موارد ابتلا در هفتۀ گذشته، گفت: علت افزایش میزان مبتلایان این است که بیماری در کشورهای همجوار بیشتر است و میزان انجام تست ها در ایران بیشتر شده و به همین علت تعداد موارد شناسایی افزایش پیدا می کند.

به گزارش صدای زرند، سعید کریمی افزود: میزان جواب کاذب هم در تست ها افزایش داشته و به همین دلیل آمار کرونا در این هفته زیاد شده بود و شرایط به نظر نمی رسد خطرناک و باعث نگرانی باشد.

وی ۱۰ تیرماه در گفت وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما، بیان کرد: در حال حاضر ویروس کرونا از بین نرفته و مردم نباید ساده انگاری کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است . یکشنبه هفتۀ گذشته میزان افزایش مراجعه به پنج هزار نفر رسیده که امروز این آمار کاهش پیدا کرده است و میزان بستری به ۳۵٠ عدد در روز رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵٠ میلیون دوز واکسن تزریق شده که ۶۴ میلیون نفر یک دوز، ۵۷ میلیون نفر، دو دوز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و امروز بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۶ ماه ایمنی افت پیدا می کند. در ماه های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاج و بازگشایی مدارس و مراسم های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری، واکسیناسیون کرونا انجام شود.

وی میزان ذخیرۀ واکسن کرونا در کشور را ۵۰ میلیون دوز اعلام کرد و گفت: واکسن های تولید داخل، طبق قرارداد از آن ها خریداری خواهد شد و مجوز صادرات برای تولیدکنندگان داخلی نیز صادر شده است.

انتهای پیام/