برخورد قاطع دامپزشکی زرند با توزیع کنندگان متخلف

یک پرونده به دادستانی ارجاع داده شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت : در طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی شهرستان که از 15 اسفند ماه آغاز گردیده است، بدون هیچ اغماضی با متخلفین در امر توزیع فراورد های ناسالم برخورد می گردد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند گفت : در طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی شهرستان که از ۱۵ اسفند ماه آغاز گردیده است، بدون هیچ اغماضی با متخلفین در امر توزیع فراورد های ناسالم برخورد می گردد.

به گزارش صدای زرند، حسن لطفعلی پور افزود: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون اساسی هر گونه تخلف در جهت تولید و عرضه فراوده خام دامی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و بر طبق ضوابط قضایی با متخلفین برخورد می گردد.

وی ضمن اشاره به مخاطرات بهداشتی مصرف فراوده های فاسد برای جامعه تصریح کرد: هر گونه فراورده دامی ازجمله گوشت قرمز و سفید، گوشت ماهی، تخم مرغ و شیر و لبنیات که خارج از سیستم بهداشتی و بدون تایید ناظزین بهداشتی دامپزشکی تولید و عرضه گردد به عنوان فراوده قاچاق محسوب شده و هیچ مرکزی حق فروش آن را ندارد.

او تاکید کرد: فروشندگان محصولات پروتئینی دامی بایستی ضمن رعایت کلیه ضوابط بهداشتی همکاری لازم را با ناظرین بهداشتی در این طرح داشته باشند.

لطفعلی پور ضمن اشاره به این موضوع که از ابتدای این طرح تا کنون در حدود ۲۸۰ کیلوگرم فراورده ناسالم ضبط گردیده، همچنین اعلام کرد: پرونده یکی از متخلفین که در هنگام ضبط فراوده ای تاریخ منقضی و بدون لیبل، تمرد علیه مامورین نیز داشته به مراجع قضایی ارسال گردیده است.

رئیس دامپزشکی زرند از همه ارگان های شهرستان منجمله دادستانی، تعزیرات و نیروی انتظامی خواست؛ جهت انجام بهینه این طرح همچون گذشته همکاری لازم را با اداره دامپزشکی داشته باشند و تاکید نمود: تسریع در رسیدگی پرونده های ارسالی می تواند کمک شایانی در بازدارندگی از تخلف در سایر مراکز داشته باشد.

لطفعیلی پور خاطرنشان کرد: مردم می توانند تخلفات مشاهده شده را با شماره سراسری ۱۵۱۲ و تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۸ گزارش نمایند.

یک پرونده به دادستانی ارجاع داده شد1 یک پرونده به دادستانی ارجاع داده شد0

انتهای پیام/