طرح دوستی با یار مهربان/

معرفی کتاب «انقلاب اسلامی شهرستان زرند به روایت تصویر»

مهدی سهرابی زرندی در سال 1393 با هزینه شخصی و همت پسرش محمدحسین سهرابی کتاب «انقلاب اسلامی شهرستان زرند به روایت تصویر» را با کاغذ اعلای گلاسه به طبع چاپ رساند.

مهدی سهرابی زرندی در سال ۱۳۹۳ با هزینه شخصی و همت پسرش محمدحسین سهرابی کتاب «انقلاب اسلامی شهرستان زرند به روایت تصویر» را با کاغذ اعلای گلاسه به طبع چاپ رساند.

صدای زرند: کتاب مذکور که در انتشارات معراج تهران به چاپ رسیده است، دارای ۱۳۴ صفحه است و وقایع دوران انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ شهرستان زرند و کوهبنان را در قالب تصویر نشان داده است.

این اثر کمابیش تمامی رخدادهای مهم منتهی به انقلاب اسلامی را پوشش داده است. در واقع وجه شاخص این اثر، جامعیت آن و تصویر رویدادهایی است که کمتر در روایت‌های انقلاب ۱۳۵۷ شهر زرند و کوهبنان دیده شده‌اند. این اثر جهت معرفی کسانی که علاقمند به مطالعه در حوزه انقلاب شهرستان زرند و کوهبنان می‌باشند، پیشنهاد می‌گردد.

درباره‌ی نویسنده کتاب

مهدی سهرابی زرندی فرزند مرحوم حسن سهرابی زرندی سال ۱۳۳۲ در شهرستان زرند متولد شد. پس از گذراندن دوران دبستان و راهنمایی در سال ۱۳۵۶ دیپلم علوم طبیعی را اخذ کرد. وی از سال ۱۳۴۶ در سن ۱۴ سالگی بنا به درخواست پدرش که نماینده مطبوعات و کتابفروشی بود به عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت شد، و از سال ۱۳۵۰ به عنوان خبرنگار امور اجتماعی روزنامه اطلاعات و هم‌دوش پدرش، در حوزه مطبوعات به فعالیت پرداخت.

سال ۱۳۵۴در ذوب آهن‌ مشغول به کار شد و پس از بازنشستگی در سال ۱۳۷۰ به توصیه پدر، مبنی بر پیگیری در زمینه تحقیق و پژوهش موضوعات تاریخی شهر زرند و نگارش تاریخ این شهر، علاقه‌اش نسبت به موارد تاریخی مضاعف گردید و از این رو از سال ۱۳۷۶، به تحقیق پیرامون موضوعات تاریخ شهر زرند پرداخت. به طوری که به رغم مشکلات فرآرو و کمبود امکانات، تا سال ۱۳۸۹، موفق به انتشار ۵ عنوان کتاب در موضوعات مختلف تاریخی گردید.

 

انتهای پیام/