جلسه پیگیری انتقال زندان زرند به خارج محدوده شهری

در راستای قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص بهبود وضعیت زندان و تسریع در انتفال به خارج محدوده شهرجلسه ی به میزبانی دادگستری شهرستان زرند برگزارگردید.

در راستای قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص بهبود وضعیت زندان و تسریع در انتفال به خارج محدوده شهرجلسه ی به میزبانی دادگستری شهرستان زرند برگزارگردید.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی زندان زرند در راستای اجرای بند {پ} ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنجم جلسه ای براساس ، بهبود وضعیت زندان ، تسریع در انتقال به خارج از شهر در بهره برداری و یا توسعه زیر ساخت های سلامت و درمان ، آموزش ، حرفه آموزی و اشتغال حین حبس و پس از آن، طرح های حمایتی از خانواده زندانیان با حضورسید مجتبی حسینی مدیر کل زندانهای استان کرمان ، مهندس امانی معاون اداری مالی زندانهای استان کرمان،صادق زاده فرماندار ،حجت السلام محمدی رئیس دادگستری ،حجت السلام بلوچ زاده دادستان ،ضیاءالدینی شهردار، حاج عباس ایرانمنش رئیس شورای شهر، عامری رئیس اداره زندان، میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی ، سالاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ، نورالدینی رئیس اداره مسکن و شهرسازی، نورالدینی رئیس دفتر نماینده مردم زرند وکوهبنان به همت و پیگیری های عامری رئیس زندان و به میزبانی دادگستری شهرستان زرند برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند ضمن خیر مقدم بیان داشت: دغدغه های رئیس زندان برای مکان مناسب و در خور کارکنان و زندانیان، را ستود و خاطر نشان کرد:لازم است دستگاه های متولی با اولویت و همکاری این مهم را هر چه زودتر به سرانجام برسانند.

در ادامه حجت الاسلام دکتر بلوچ زاده دادستان زرندافزود: فرایند اصلاح و تربیت، ماموریت مشترک مراجع قضایی و زندان است، تلاش خواهیم کرد با هم افزایشی و برنامه ریزی مشترک این ماموریت مهم را به انجام برسانیم.

سپس فرماندار زرند با تقدیر از زحمات رئیس زندان با بیان اینکه وجود زندان در بافت شهری آسیب های را بوجود آورده است گفت: آماده ایم تا در طرح انتقال زندان به خارج از شهر هر گونه کمک قانونی را انجام دهیم.
صادق زاده یادآور شد: انتقال زندان به خارج از شهر به عنوان یک خواسته دیرنه مردم زرند ضروری است.

مدیرکل زندانهای استان کرمان ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته یادآور شد: در راستای سیاست های کلان سازمان زندان ها ، نخستین اولویتی که باید در بخش زندان ها مورد توجه قرار گیرد این است که همه زندان هایی که در کلانشهرها و شهرهای کوچک درون شهر قرار دارند از بافت شهری خارج و به محدوده بیرون شهرها منتقل شوند که این موضوع از مواردی است که مد نظر مسئولان سازمازمان زندان ها قرار دارد.

سید مجتبی حسینی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است زندان های کشور از داخل به خارج شهرها منتقل شوند.

مقام عالی زندان های استان کرمان در ادامه با تاکید بر ضرورت انتقال زندان زرند به خارج شهر گفت: کمبود اعتبار در سازمان زندان ها انتقال زندان را با مشکل رو برو کرده است.

حسینی در پایان با بیان این نکته که: مکان در نظر گرفته شده برای انتقال زندان نباید مزاحمتی به لحاظ تردد و زندگی عمومی برای مردم ایجاد کند افزود: به طور حتم سازمان زندان ها با توجه به این رویکرد و اختصاص اعتبار و منابع کافی از سوی دولت باید انتقال زندان ها را در اولویت کار خود قرار دهد و شهرداری و مسئولان دولتی باید در انتقال زندان به محیط خارج از شهر بیشترین تعامل را با اداره زندان داشته باشند و باید در این میان رعایت حقوق خانواده زندانیان و تسهیل در تردد و رفت وآمد افراد نیز باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

رئیس زندان زرند ضمن تشکر از حضور مسئولان گزارشی از پیگیری های انجام گرفته در خصوص مراحل انتقال زندان به خارج محدوده شهر با این توضیح که : وجود زندان در کالبد شهری، دارای تبعات روحی و روانی برای شهروندان است که طبق قانون ، زندان ها باید به خارج شهرها منتقل شود

علی عامری افزود:بسیاری از زندان های کشور من جمله زندان زرند داخل شهر واقع شده است ،که به لحاظ ساختمانی ، قدیمی و فرسوده محسوب شده و هر لحظه بیم فرو ریختن آن می رود، البته همه مشکل این نیست همین که ساختمان زندان داخل شهر است برای همسایگان و محلات اطراف زندان مشکلات زیادی ایجاد کرده است که باعث می شود ، خروج زندان از شهر و انتقال آن به مکانی خارج از شهر که چند سالی است زمین آن مشخص و محیا گردیده یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

در پایان مقرر شد کارگروهی جهت بررسی مشکلات و انتقال هر چه سریعتر زندان به محدوده خارج شهر تشکیل و پیگیری شود.

مدیر کل زندانهای استان کرمان به همراه امانی معاون اداری مالی استان و علی عامری رئیس زندان زرند از زمین های در نظر گرفته شده برای انتقال زندان بازدید نمودند.

انتهای پیام/