برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند

همزمان با هفته پژوهش مراسم گرامیداشت شب یلدای فرهنگی با حضور رئیس گروه فرهنگی و حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولین محلی، هنرمندان و نویسندگان در سالن اجتماعات مجتمع کک سازی و پالایش قطران شهرستان زرند برگزار شد.

همزمان با هفته پژوهش مراسم گرامیداشت شب یلدای فرهنگی با حضور رئیس گروه فرهنگی و حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولین محلی، هنرمندان و نویسندگان در سالن اجتماعات مجتمع کک سازی و پالایش قطران شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند و سرکار خانم دکتر گلستانی مدیر موسسه انتشاراتی دارالفنون و همکاری مجتمع شهر کک سازی و پالایش قطران زرندکه با اجرای برنامه های متنوعی از جمله شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، شعرخوانی و خوشنویسی در وصف حضرت فاطمه (س) همراه بود در سالن اجتماعات مجتمع کک سازی و پالایش قطران شهرستان زرند برگزار شد.

در ابتدای مراسم رحیم سیف الدینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت هفته پژوهش وتقارن آن در آستانه شب یلدا هدف از برگزاری این آیین را آشنایی بیشتر و بهتر با فرهنگ کهن ایران و همچنین ترویج فرهنگ اصیل ایرانی از جمله شاهنامه خوانی و حافظ خوانی دانست .

وی افزود: زرند ظرفیت های فرهنگی و هنری زیادی دارد و هنرمندان این شهرستان همواره در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری خوش درخشیده اند و این مایه افتخار و مباهات برای اهالی فرهنگ و هنراست و خواستار توجه بیشتر مسئولین به این قشر فرهیخته از جامعه شد .

در ادامه آقای افشاری پور رئیس گروه فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تقدیر و تشکر از عوامل دست اندر کار این برنامه فرهنگی ضمن ارائه گزارشی مختصر در حوزه فرهنگ ، کتاب و چاپ و نشراظهار داشت : یکی از راه های موثر در جهت رسیدن به توسعه فرهنگی در جوامع ، توجه ویژه به مسئله ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ترویج مطالعه در میان شهروندان به خصوص قشر جوان جامعه است.چراکه کتابخوانی خود یکی از مولفه‌های رشد و تمدن و پیشرفت یک جامعه بشمار می رود.

وی افزود : حمایت از ناشران، مولفان و نویسندگان با ارایه تسهیلات چاپ، خرید و معرفی آثارآنان یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است دراین راستا شهرستان زرند به عنوان شهر خلاق در ترویج کتاب خوانی که عنوان کسب رتبه برتر پایتخت کتاب ایران در سال ۹۵ را بخود اختصاص داد برگ زرینی از افتخارات این خطه از میهن اسلامی خواهد بود .

شایان ذکراست در خاتمه این مراسم از کتاب خلیج فارس به نویسندگی عبدالرسول میرزائی با حضور فرماندارو جمعی از اهالی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان رونمائی گردید.

برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند0 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند1 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند2 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند3 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند4 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند5 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند6 برگزاری گردهمائی یلدائی نویسندگان و پژوهشگران شهرستان زرند7

انتهای پیام/