گذری بر برخی از گزینه‌های احتمالی شهرداری زرند!

این روزها با تغییر اعضای شورای شهر و استعفاء شهردار زرند از سَمت خود و خالی شدن صندلی شهردار زرند، موضوع انتخاب شهردار جدید زرند تبدیل به یکی از مباحث مهم در محافل مختلف حقیق و مجازی این شهر شده است.

این روزها با تغییر اعضای شورای شهر و استعفاء شهردار زرند از سَمت خود و خالی شدن صندلی شهردار زرند، موضوع انتخاب شهردار جدید زرند تبدیل به یکی از مباحث مهم در محافل مختلف حقیق و مجازی این شهر شده است.

صدای زرند – جواد زمانی: با نگاهی سرسری به اطراف خود متوجه شدم این روزها افراد زیادی هستند که خود را برای نشستن بر صندلی مدیریتی شهرداری زرند آماده می‌کنند. بر همین اساس تصمیم گرفتن برخی از این افراد را در متنی تحت عنوان «گزینه‌های احتمالی شهردار شدن در زرند» و به طور مختصر خدمتتان معرفی نمایم. در ابتدا این را می‌گویم تا موجب سوءتفاهم نشود: «این متن تنها تصور شخصی من است که یا از رفتار و گفتار خود این افراد حاصل شده است و یا از حدس و گمان‌هایی که این روزها در مورد آن‌ها شنیده‌ام، و هیچ ارتباطی به نگاه اعضای شورای شهر زرند ندارد».

۱- در حال حاضر یکی از گزینه‌های محتمل برای شهردار شدن در زرند «محمد منصوری» سرپرست کنونی شهرداری زرند است که چند روز قبل توسط اعضای شورای ششم به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شده است. وی سابقه طولانی در شهرداری زرند به ویژه در حیطه مالی و فناوری اطلاعات دارد و به خوبی با روند کاری این نهاد آشناست، هرچند برخی افراد معتقدند منصوری تنها برای دوره‌ی گذار برای این سمت انتخاب شده است و امکان شهردار شدن او بسیار کم می‌باشد.

۲- گزینه دیگر و محتمل برای نشستن بر صندلی مدیریتی شهرداری زرند، بر اساس نظر برخی از کاربر در فضای مجازی، «احمد محمدی» شهردار سابق زرند می‌باشد. محمدی در ۴ سال مدیریت خود بر شهرداری زرند وضعیت این نهاد را تا حدی تغییر داد، هرچند برخی افراد موفقیت‌های نسبی او (به ویژه در بحث به‌روز شدن حقوق‌ها) را حاصل شانس و شرایط ایجاد شده و نه تدابیر محمدی می‌دانند و برخی نیز حضور فعال وی در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی را دلیل بزرگنمایی معدود موفقیت‌های او می‌دانند، اما در هر صورت بسیاری از افراد هم هستند که از مدیریت او بر شهرداری زرند به خوبی یاد می‌کنند. وی سابقه‌ی چندین ساله‌ی مدیریت اداره مخابرات شهرستان زرند را نیز در پرونده کاری خود دارد و با توجه به حمایتش از لیست موسوم به «شورای انقلابی» در دوره تبلیغات انتخاباتی، برخی افراد احتمال شهردار شدن او را زیاد می‌دانند!

۳- از محتمل‌های دیگر برای مدیریت بر شهرداری زرند، «موسی محمدی» معروف به حاج موسی می‌باشد. او که به عنوان یک خَیرِ کارآفرین شناخته می‌شود، معتقد است که تنها یک کارآفرین می‌تواند شهرداری زرند را نجات دهد. اساسی‌ترین بخش موفقیت در شهرداری‌ها بخش مالی و تولید پول می‌باشد، تا بتوان با آن پول برنامه‌های شهرداری را اجرایی نمود. حاج موسی معتقد است که یک کارآفرین می‌تواند در بسیاری از پست‌های مدیریتی موفقیت‌هایی کسب کنند و حتی حاضر است بدون حقوق هم برای شهرداری زرند کار کند!

۴- گزینه دیگر و محتمل، «مهدی مهنام» رئیس دانشگاه علمی کاربردی زرند می‌باشد. او خود را فردی با برنامه معرفی می‌کند. مهنام بسیاری از فعالیت‌های شهرداری در سال‌های گذشته را موقتی و غیرکارشناسی و بدون آینده‌نگری می‌داند و معتقد است که کارهای شهرداری باید با آینده‌نگری و با کیفیت اجرا شوند. در گفتگویی که چندی پیش با او داشتم از بیش از ۸۳۰ ساعت جلسه کارشناسی برای تدوین یک برنامه ۱۰۰۰ صفحه‌ای می‌گفت. به نظر می‌رسد او انگیزه زیادی برای حضور در این سمت دارد و می‌گوید: «می‌خواهم فدایی شوم و به صورت جهادی برای آبادانی شهر تلاش کنم». هرچند نگاه او به نظرم مانند ضرب‌المثل «سنگ بزرگ نشانه نزدن است» آمد، اما او فردی آکادمیک است و قطعاً حضور چندین ساله او در محیط دانشگاهی او را تبدیل به انسانی کرده است که چندان هم بی‌اساس حرف نمی‌زند و این بخش می‌تواند نقطه قوت مهنام برای پوشیدن ردای شهرداری زرند باشد.

۵- یکی دیگر از گزینه‌های نشستن بر صندلی شهرداری زرند می‌تواند «رضا یزدان‌پناه» باشد. او که اکنون با رای مردم، عضو شورای شهر زرند می‌باشد، شاید دل از نشستن بر این صندلی پر دردسر کنده باشد، اما شخصاً او را فردی مناسب برای این پست می‌دانم؛ زیرا تجربه چندین دوره سرپرستی شهرداری زرند و حضور ۳۰ ساله در این نهاد از او فردی مجرب ساخته است، هرچند ترکیب اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهر به گونه‌ای می‌باشد که احتمال اینکه اکثریت شورای شهر به او رای موافق بدهند را کم می‌کند.

۶- از روز گذشته و با انتشار پیام خداحافظی «یاسر محسنی» از شهرداری کوهبنان، وی نیز برایم به یکی از گزینه‌های احتمالی برای شهرداری زرند تبدیل شد! محسنی به اذعان برخی افراد تجربه نسبتاً موفقی در شهرداری کوهبنان داشته است. بسیاری افراد او را شهردار جوان و موفق کوهبنان می‌خوانند. تجربه محسنی در شهرداری کوهبنان می‌تواند یکی از نقاط قوت او باشد، هرچند اگر بخواهیم از نگاه سیاسی موضوع را بنگریم، با ترکیب کنونی شورای شهر زرند، او شانس چندانی برای پوشیدن ردای شهرداری زرند را نخواهد داشت.

۷- گزینه‌ی دیگر برای نشستن بر این صندلی پرطرفدار، «احمد ایزدی» شهردار کنونی یزدانشهر است. او بعد از اینکه سال‌ها در پست معاونت شهرداری زرند کسب تجربه نمود، توجه اعضای شورای شهر یزدانشهرِ یزدان‌آباد را جلب کرد و راهی دیار پدری شد. او در حدود ۴ سال تجربه خود در شهرداری یزدانشهر، این شهر را به طور نسبی دچار تحول کرده است، به گونه‌ای که برخی افراد در نظرات خود در فضای مجازی او را فردی لایق برای نشستن بر صندلی پرچالش مدیریت شهری زرند اعلام می‌کنند.

۸- یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی که امروز مورد بحث در یکی از گروه‌های شهرستان زرند قرار گرفت، حجت‌الاسلام «سیدمرتضی حسینی» است. او سابقه حضور در شهرداری کرمان در سِمت مدیریت بازرسی و معاونت فرهنگی اجتماعی این نهاد را در پرونده کاری خود دارد. هرچند شاید به دلیل اینکه وی لباس روحانیت بر تن دارد حضورش در بین گزینه‌های احتمالی برای برخی افراد جای تعجب باشد، اما فرهاد اسدی عضو سابق شورای شهر زرند او را گزینۀ عالی برای این سمت می‌داند و می‌گوید «محض روحانی بودن نباید قضاوت کرد». اسدی در پیام خود حجت‌الاسلام حسینی را فردی مبدع، تحول‌خواه، ایده‌پرداز و قاطع در مدیریت می‌داند.

۹- و اما یکی دیگر از گزینه‌ها که دوست دارد خود را با یک برنامه مدون مورد ارزیابی اعضای شورای شهر قرار دهد، «ساجد رضازاده» است. او در انتخابات شورای شهر زرند در جمع کاندیداها بود و با توجه به رشته تحصیلی خود احساس می‌کند می‌تواند با یک برنامه کارشناسی شده حضور مثبتی در مدیریت شهری زرند داشته باشد. جوانی، انگیزه و البته تخصص دانشگاهی مرتبط با مدیریت شهری از جمله ویژگی‌های رضازاده است که می‌تواند او را چه در حال حاضر و شاید بیشتر در آینده، مورد توجه مدیریت شهری در شهرستان زرند قرار دهد. به نظر اینجانب او می‌تواند کار خود را از شهرهای کوچکتر شهرستان زرند نظیر خانوک، ریحانشهر و سیریز آغاز کند تا در آینده از گزینه‌های باتجربه برای نشستن بر صندلی مدیریت شهری زرند باشد.

در پایان ضمن عذرخواهی از تمام عزیزانی که شاید اسم آن‌ها از قلم جامانده است!، باید گفت که قطعاً حضور افراد متعدد کار را برای اعضای شورای شهر زرند هم سخت می‌کند. از آنجایی که شاید مهمترین وظیفه‌ی اعضای شورای شهر انتخاب فردی مناسب به عنوان شهردار می‌باشد و آبادانی شهر با انتخاب آن‌ها گره خورده است، امیدواریم که اعضای شورای ششم در زرند نهایت دقت خود را در این «انتخاب طلایی» داشته باشند و ان‌شاالله این انتخاب یکی از بهترین اتفاق‌ها برای شهر زرند که به گفته بسیاری از تحلیگران، سال‌هاست که دچار عقب‌افتادگی در زمینه عمرانی و مدیریت شهری بوده، باشد.

 

انتهای پیام/