نامه تعدادی از روستازادگان به نماینده مجلس

برخی از شهروندان در روستاهای منطقه بهشت وحدت، حتکن و داهوییه در نامه ای به نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، درخواست بخشودگی اصل و سود وام زلزله‌زدگان سال ۸۳ را کردند.

برخی از شهروندان در روستاهای منطقه بهشت وحدت، حتکن و داهوییه در نامه ای به نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، درخواست بخشودگی اصل و سود وام زلزله‌زدگان سال ۸۳ را کردند.

به گزارش صدای زرند، متن نامه به شرح زیر است:

نماینده محترم و ولایی مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی

با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله شهر زرند در سال ۱۳۸۳دراین روستاهای مورد اشاره بیش از ۱۰۰۰ نفر در این زلزله فوت کردند و بیش از ۲۵۰۰ خانه ویران شد این خسارت‌ها بخشی از خسارت‌های قابل اندازه‌گیری بود. خسارات روحی و روانی زلزله بیش از حد تصور است.

کمک‌های مادی و معنوی هموطنان و حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی در مناطق زلزله‌زده از درد زلزله‌زدگان کاست و اینک زلزله‌زدگان به دلیل سرمازدگی و خشکسالی بی‌سابقه و رکود اقتصادی، با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. هر یک از زلزله‌زدگان حدود ۱۸میلیون تومان به بانک‌ها بدهکارند و قادر به پرداخت بدهی خود نمی باشند دراین روزهای سخت که مردم گرفتار هستند بانک ها حساب های مردم را بسته و فشار بر مردم می آورند و کسی قادر به پرداخت این مبلغ نمی باشد و حتی وام هم نمیتوانند بگیرن و بانک‌ها علاوه بر عدم پرداخت وام بانکی به آنان متاسفانه یارانه زلزله‌زدگان را قطع می‌کنند آن هم قطع یارانه کسانی که یارانه برای آنان حیاتی است.

زلزله‌زدگان محروم هرگز قادر به بازپرداخت این بدهی نیستند. متاسفانه قانون بودجه ۹۶ درباره بخشودگی سود، جریمه و استمهال اصل این تسهیلات به مدت سه سال اجرا نشده است.

از نماینده محترم شهرمان می‌خواهم با پیگیری این موضوع نسبت بخشودگی اصل وام و جرایم متعلقه به این گرفتاری زلزله‌زدگان پایان دهند تا یکبار دیگر حمایت جمهوری اسلامی از اقشار آسیب‌پذیر و زحمت اما کم بهره از امکانات کشور را اثبات کنند.

باتشکر جمعی از شهروندان زلزله زده سال ۸۳ در منطقه بهشت وحدت و روستاهای حتکن و داهوییه

توضیحات پایگاه خبری صدای زرند:
۱- در تبصره ۴ الحاقی به بند ۱۷ حکم تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۶ و ۹۷ آمده است:وام گیرندگان بانک‌ها می‌توانستند با پرداخت اصل تسهیلات، مشمول بخشودگی سود و جرایم شوند.
۲- ظاهرا با بسته بودن حساب این افراد،قادر به برداشت یارانه‌ی خود نیستند.

انتهای پیام/

“متن نامه بدون ویرایش میباشد”