احتمال بارش‌های پراکنده و شاید سیلابی در روزهای پیش رو در زرند

رئیس اداره هواشناسی زرند با اعلام اینکه آب و هوا شهرستان در روزهای پیش رو نامعلوم است، از وقوع رگبارهای پراکنده در این شهرستان و احتمال سیلابی شدن رودخانه خبر داد.

رئیس اداره هواشناسی زرند با اعلام اینکه آب و هوا شهرستان در روزهای پیش رو نامعلوم است، از وقوع رگبارهای پراکنده در این شهرستان و احتمال سیلابی شدن رودخانه خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “حسن بهاالدینی” پیش بینی زمان و مکان بارش‌های پراکنده و رگباری را سخت دانست و بیان داشت: هوا به گونه‌ای است که نمی‌توان به طور دقیق چیزی را پیش بینی کرد، اما مقدار بارندگی‌ها در سطح شهر زرند چندان زیاد نخواهد بود ولی در مناطق کوهستانی و به صورت مورد احتمال وقوع رگبارهای سیل‌آسا هم وجود دارد.

وی این شرایط را تا اواخر هفته آینده در شهرستان حاکم دانست و اظهارداشت: هرچند بارش‌ها چشمگیر نیستند اما این موضوع نباید موجب فریب ما شود و ممکن است در برخی مناطق رشد ابرهای همرفتی بیشتر باشد و احتمال تگرگ و ایجاد سیل هم وجود دارد.

وی افزود: احتمال وقوع بارش‌های شدید به مدت چند دقیقه در برخی مناطق وجود دارد که این موضوع می‌توان وقوع سیل در مناطق کوهستانی و حتی شاید جاری شدن سیل به سمت شهر را در پی داشته باشد.

بهاالدینی بیان داشت: سامانه بارشی وارد شده به استان بیشتر در مناطق جنوب و غرب استان نظیر بافت و لاله زار و احتمالاً جیرفت و کهنوج فعال خواهد بود و شهرستان زرند زیاد درگیر نخواهد شد.

وی از کاهش حدود ۴۰ درصدی میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت و بیان داشت: بیشتر بارش‌های سال زراعی در فصل پاییز بود که حدود ۷۰ میلیمتر بارش داشتیم و بعد از آن حدود ۱۰ میلیمتر بارندگی را داشتیم؛ در ادامه نیز شاید فقط مقداری در اردیبهشت ماه بارندگی داشته باشیم که باز هم کاهش بارش نسبت به سال قبل را جبران نخواهد کرد.

انتهای پیام/