آمار نهایی ثبت‌نامی‌های شورای روستایی زرند به ۵۷۱ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات زرند با افزایش آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی شهرستان به ۵۷۱ نفر، اعلام کرد که انتخابات در ۸۰ روستا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات زرند با افزایش آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی شهرستان به ۵۷۱ نفر، اعلام کرد که انتخابات در ۸۰ روستا برگزار می‌شود.

“علی صادق زاده” فرماندار زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند اظهار داشت: بر اساس آخرین اصلاحیه سامانه جامع انتخابات کشور برای حوزه شهرستان زرند، ثبت نام نهایی ۵۷۱ نفر برای مجموع ۸۰ شورای روستایی در بخش مرکزی و یزدان آباد را با تعداد ۴۸۹ نفر مرد و ۸۲ نفر زن با میزان مشارکت ۸۵ درصد مردان و ۱۵ درصد بانوان را در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی شهرستان زرند، تایید کرد.

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی زرند مجموعا ۵۱۰ نفر برای ۶۹ شورای روستایی ثبت نام کرده که از این تعداد ۴۳۹ نفر مرد و ۷۱ نفر زن بوده اند، افزود: در بخش یزدان آباد مجموعا ۶۱ نفر برای ۱۱ شورای روستایی ثبت نام کرده که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بوده اند.

رئیس ستاد انتخابات زرند با اشاره به آمادگی کامل ستاد انتخابات شهرستان در برپایی انتخابات پرشور خردادماه امسال، گفت: در بخش یزدان آباد با وجود ۱۱ شورای روستایی و ۳۷ کرسی و در بخش مرکزی با وجود ۶۹ شورای روستایی و ۲۲۷ کرسی، مجموعاً ۲۶۴ کرسی برای رقابت انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا وجود دارد.

بر اساس قانون شوراها، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است.

به گزارش صدای زرند، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

انتهای پیام/