ناتوانی مسئولین یا بی مسئولیتی مردم!؟ مسئله این است!

امروز اگر اشتباه نکنم اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز مانند زرند بود، اما چیزی که ما دیدیم و شنیدیم خبری از محدودیتی در شهر نبود!

امروز اگر اشتباه نکنم اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز مانند زرند بود، اما چیزی که ما دیدیم و شنیدیم خبری از محدودیتی در شهر نبود!

صدای زرند – جواد زمانی: یکی از شهروندان در تماس با صدای زرند با لحنی شدیداً معترض ما را مسئول عدم اجرای محدودیت‌های کرونایی می‌دانست و از آنجاییکه دلسوزی خاصی نسبت به حل مشکل کرونا داشت از ما برای عدم اجرای این محدودیت‌ها بسیار گلایه‌مند بود! حال آنکه اجرا نشدن محدودیت‌ها هیچ ارتباطی به یک رسانه ندارد، و اگر یک رسانه خبر اعمال محدودیت‌ها را منتشر می‌کند و به هر دلیلی این محدودیت‌ها اجرا نمی‌شود، مسئولیتش از یک سو با مسئولانی است که وظیفه برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌های مقابله با کرونا به آنها محول شده است و از سوی دیگر به عنوان یک وظیفه شهروندی بر عهده هر یک از ماست تا با رعایت دلسوزانه محدودیت‌ها، خود و هموطنانمان را هیزمی بر آتش کرونا نسازیم‌.

شهروند دیگری که اطلاعات بیشتر داشت، در تماس با ما از برگزاری چندین عروسی در تالارهای سطح شهر زرند و باز بودن مغازه‌ها در این شرایط خطرناک بسیار گلایه‌مند بود و با اعتراض به مسئولین صحبت‌هایی را بیان کرد که امکان انتشار آن‌ها میسر نمی‌باشد!

اینکه کسبه و مغازه‌داران حق دارند و شرایط دشوار اقتصادی بر آن‌ها فشار آورده حرف کاملاً درستی است، اما به نظر می‌رسد این روزها وضع قانون‌هایی که اجرا نمی‌شود به موضوعی تکراری تبدیل شده است! و بدترین قانون قانونی است که نوشته شود، اما اجرا نشود!

به نظر می‌رسد مسئولین بیش از اندازه به مردم اعتماد دارند! و فکر می‌کنند همین که بگویند فلان موضوع باید اجرا شود مردم دست به سینه آن را اجرا می‌کنند! حال آنکه نمی‌توان مدیریت بحران را تنها بر اعتماد به مردم استوار نمود، وگرنه که اساساً جامعه هیچ نیازی به مدیریت در سطوح مختلف نداشت.

روز طبیعت از سوی مسئولین اعلام شد که فلان می‌کنیم و بهمان می‌کنیم؛ اما هیچ فلان و بهمانی در عمل مشاهده نشد و بسیاری از مردم با بی اعتنایی به مسئولین محترم و محدودیت‌های وضع شده رفتند به دامان طبیعت، پی دورهمی و گره زدن سبزه‌ها!!!

این روزها هم که شیوع کرونا شدت گرفته است، از هفته قبل کُوس فلان و بهمان‌های مسئولین شنیده شد، اما امروز در اولین روز محدودیت‌ها آنچنان که باید نه فلانی اجرا شده و نه آنگونه که باید بهمانی قابل مشاهده بود!

به نظر شما دلیل این بی توجهی به شرایط چیست!؟ اهدنا صراط مستقیم…

انتهای پیام/