تودیع و معارفه مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند/ منابع آب زرند، گرفتار چاه های غیر مجاز 

طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان، مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند، منصوب شد.

طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان، مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند، منصوب شد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق‌زاده” فرماندار زرند در این مراسم موضوع آب در شهرستان زرند را یک مسئله حیاتی برشمرد و با بیان اینکه عدم مصرف صحیح و مدرن از منابع زیر زمینی در دشت بحرانی زرند خود سبب کاهش کیفیت منابع آبی، دبی و میزان آبدهی چاه‌ها شده است، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر منابع آب زرند گرفتار و گریبانگیر حفر چاه های غیر مجازی خصوصاً در بخش کشاورزی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جدید و با مدیریت جدید منابع آب زرند، باید نظارت بر نحوه بهره برداری از چاه های آب کشاورزی تشدید شود، افزود: پروانه بهره برداری، محل مصرف و نوع کاربری چاهها، دقیق مورد سرشماری، کنترل و بازرسی قرار گیرد.

فرماندار زرند با اشاره به وجود بیش از ۵۲۰ حلقه چاه در سطح شهرستان، گفت: خوشبختانه در سال گذشته با سماجت و پیگیری های متعدد در تامین و جذب اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان با تخصیص بالای ۷۰ درصدی جهت حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب شرب شهری زرند و آبرسانی به مجتمع های روستایی غربی و شرقی هزینه شده که گام های بسیار خوبی جهت تامین پایدار و ارتقاء کیفی آب شهرستان برداشته شده است.

رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان زرند با بیان اینکه حفر و تجهیز حلقه چاه‌های غیرمجاز با توجه به ادامه خشکسالی های سالانه خسارات جبران ناپذیری را بر منابع آبی و سفره های زیرزمینی وارد می‌کند، مجدداً بر تشدید برخورد قانونی با متخلفان حفر چاه های آب غیر مجاز تاکید کرد.

صادق زاده در پایان همچنین وضعیت بحران آب را در برخی از روستاهای شهرستان را در مرز فوق بحرانی توصیف کرد و خواستار  فراگیر شدن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شد و برهمکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با شرکت آب و فاضلاب و مدیریت منابع آب زرند جهت عبور از بحران حتمی آب در تابستان پیش رو تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم طی حکمی از سوی علی رشیدی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان، موسی دریجانی به عنوان سرپرست جدید مدیریت منابع آب شهرستان زرند منصوب و از زحمات چندین ساله عباس سلطانی مدیر سابق تجلیل و قدردانی شد.

مهندس موسی دریجانی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس عمران آب، پیش از این به مدت ۵ سال سکانداری مدیریت منابع آب شهرستانهای ارزوئیه و بافت استان کرمان را عهده دار بوده است.

تودیع و معارفه مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند1 تودیع و معارفه مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند0 تودیع و معارفه مدیر جدید مدیریت منابع آب زرند

انتهای پیام/