مدیر عامل بنیاد مهدویت زرند:

خودسازی و تزکیه نفس رمز ظهور امام زمان (عج) است

مدیر عامل بنیاد مهدویت زرند با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت بیان داشت: خودسازی و تزکیه نفس رمز ظهور امام زمان (عج) است که باید در فرد و جامعه به حد نصاب برسد تا در جامعه فرهنگ مهدویت نهادینه شود.

مدیر عامل بنیاد مهدویت زرند با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت بیان داشت: خودسازی و تزکیه نفس رمز ظهور امام زمان (عج) است که باید در فرد و جامعه به حد نصاب برسد تا در جامعه فرهنگ مهدویت نهادینه شود.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام ابراهیم قاسمی با تمسک به آیات قرآن عرضه داشت: سوره مبارکه شمس از سوره‌های مهدوی قرآن است و کسی که احساس می‌کند توفیقات معنوی او اندک است و خسارت و حسرت عمر دارد باید بر تلاوت سوره شمس مداومت کند که خداوند توفیقات او را زیاد کند.

وی با بیان اینکه آنچه در فضیلت سوره‌های قرآن بیان می‌شود فضیلت قرائت، تدبر و اندیشه در پیام قرآن و قیام عملی به آن است، عنوان کرد: شمس در این سوره خورشید نبوت پیامبر اکرم (ص) است، (ضحی) که پرتو افشانی خورشید نبوت است، وجود بقیه الله اعظم (عج) است که در زمان ظهور با پرتو افشانی نور ولایت و امامت ایشان تمام عالم نورافشانی می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به این آیه قرآن کریم «قسم به ماه زمانی که تلألو پیدا می‌کند»، اظهار کرد: در معنای باطنی این آیه را به نور ولایت و امامت امیرمومنان امام علی (ع) تعبیر کردند، که فرزند ایشان امام زمان (عج) معارف الهی پیامبر (ص) را در عالم فراگیر کرده و از ظلمات نجات می‌دهد.

وی افزود: خداوند در سوره شمس پس از ۱۱ سوگند پرعظمت می فرماید رستگار شد و به سعادت دنیا و آخرت رسید کسی که نفس خود را پاکسازی کرد و مهار آن را به دست گرفت. در طول تاریخ اکثریت مردم مصداق کسانی هستند که بر اساس نفس اماره عمل کردند و دچار خسارت شدند.

وی عنوان کرد: کسی می‌تواند با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کند که همه هم و غم او اصلاح نفس و دوری از گناه باشد، لذا بر همین اساس است که آیت‌الله بهجت می‌فرمودند بزرگترین مانع بین ما و امام زمان (عج) عدم تزکیه نفس است. تا نفس ما اصلاح نشود حجاب‌های پرده غیبت کنار نمی‌رود.

مدیر عامل بنیاد مهدویت زرند اظهار کرد: مشکل جامعه دینی این است که انسان‌های خود ساخته در آن به حد نصاب نرسیدند و هنوز خودپرستی‌ها، تکبرهای پنهان و رذایل اخلاقی در وجود آنها است.

وی با تاکید بر اینکه دنیای فانی تمام می‌شود و پس از آن ما دنیای ابدی را در پیش داریم، ادامه داد: امام (ره) می‌فرمایند رسیدن به خداوند یک منزل بیشتر نیست، اینکه بر روی نفس خود پا بگذارید و بر اساس هوای نفس عمل نکنید.

وی در تفسیر این آیه قرآن کریم «قد افلح من زکی‌ها» نیز گفت: یعنی اینکه انسان طوری زندگی کند که دل امام زمان (عج) را نسوزاند، امام زمان (عج) به خاطر گناهان ما در محضر پروردگار عرق شرم می‌ریزند. امام زمان در انتظار به حد نصاب رسیدن کسانی هستند که بر اساس نفس اماره عمل نکنند. دشمن‌ترین دشمنان انسان نفس او است که باید به جهاد با آن پرداخت، اگر همه انسان‌های دیندار در یک جامعه به این جهاد بپردازند زمینه ظهور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/