فرماندار زرند:

توزیع روزانه ۲ برابر مازاد سرانه مصرف همشهریان، مرغ گرم در زرند / هیچ مشکل و یا کمبودی در تامین کالا و میوه شب عید در زرند نداریم

فرماندار زرند با بیان اینکه هیچ کمبود و یا مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی و میوه شب عید در شهرستان نداریم، گفت: روزانه ۲ برابر مازاد سرانه مصرف مردم، مرغ گرم در زرند توزیع می شود.

فرماندار زرند با بیان اینکه هیچ کمبود و یا مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی و میوه شب عید در شهرستان نداریم، گفت: روزانه ۲ برابر مازاد سرانه مصرف مردم، مرغ گرم در زرند توزیع می شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، “علی صادق زاده” فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه کالا و میوه به اندازه کافی تامین شده و هیچ مشکلی برای تامین و توزیع شب عید نداریم، اظهار داشت: در هفته های پایانی سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۳۰ تن روغن خوراکی، ۷۰ تن برنج، ۵ تن گوشت قرمز، ۵۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن انواع مرکبات و میوه در زرند تامین و توزیع شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همکاری، همدلی، همت و تلاش های شبانه روزی دستگاه های اجرایی شهرستان خصوصاً ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی با برقراری تعادل در تامین و توزیع کالاهای اساسی، بر تداوم نظارت‌ها و بازرسی‌ها در عرضه کالا به منظور توزیع مناسب در شهرستان تاکید کرد.

فرماندار زرند مشکل تامین کالاهایی همچون روغن و شکر و همچنین کمبود شدید در تولید مرغ را در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان زرند در سطح استان کرمان در خصوص تامین، جذب و توزیع روغن، شکر و مرغ رتبه برتر را حتی نسبت به برخی شهرستان‌ها که مرکز تولید مرغ در استان هستند را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در زرند ۸ تن است، ادامه داد: در هفته های پایانی سال به طور متوسط بیش از ۱۵ تن مرغ گرم بصورت روزانه (۲ برابر مازاد سرانه مصرف) در زرند توزیع شده که همچنین در چند روز گذشته، ۱۲ تن مرغ منجمد نیز توزیع گسترده شده است.

صادق زاده با اشاره به قیمت ۲۳ هزار تومان به ازای هر کیلو مرغ گرم، که عرضه مرغ بیشتر از این قیمت گران‌فروشی و با متخلفان برخورد خواهد شد، افزود: مستقر شدن بازرسان دستگاه‌های نظارتی اتاق اصناف، جهادکشاورزی و اداره صمت در کشتارگاه زرند جهت کنترل قیمت در روزهای اخیر شدت گرفته و برای جبران کمبود مرغ نیز علاوه بر وارد کردن مرغ از مرکز استان‌ و یا شهرستانهای همجوار، به دنبال گرفتن مجوز توزیع بیشتر مرغ منجمد در بازار هستیم.

وی در پایان گفت: از همشهریان درخواست می‌کنیم به روال طبیعی و متوازن اقدام به خرید مایحتاج خود کنند تا ضمن کاستن از التهاب بازار، احتکار ایجاد نشود.

انتهای پیام/