فرمانده انتظامی استان کرمان:

متخلفان چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این‌که امسال امکان برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در هیچ نقطه‌ای از استان کرمان وجود ندارد، گفت: «هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس هستند و وسایل نقلیه‌ی آن‌ها نیز توقیف خواهد شد».

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این‌که امسال امکان برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در هیچ نقطه‌ای از استان کرمان وجود ندارد، گفت: «هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس هستند و وسایل نقلیه‌ی آن‌ها نیز توقیف خواهد شد».

به گزارش صدای زرند، سردار عبدالرضا ناظری با بیان این‌که در سنوات گذشته روند نزولی حوادث را چهارشنبه پایان سال در استان کرمان شاهد بودیم، اظهار کرد: «سال گذشته با اوج‌گیری بیماری کرونا خیلی از خانواده‌ها به ویژه جوانان در این روزها رعایت کرده و ما مشکلات کمتری داشتیم».

وی با بیان این‌که امسال نیز برای این‌که در ایام نوروز شاهد پیک کرونا نباشیم و استان دوباره به شرایط قرمز و نارنجی برنگردد باید برابر مصوبات ستاد کرونا از برگزاری و حضور در تجمعات پرهیز کنیم، گفت: «امسال هیچ‌گونه تجمعی در هیچ جایی نداریم».

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: «پلیس مخالف شادی مردم نیست و در سال‌های گذشته بستر مناسب برای شادی و تفریح آن‌ها را فراهم کرده، اما با بی‌نظمی و اخلال در امنیت مخالف بوده و برقراری امنیت شهروندان وظیفه‌ی پلیس است».

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان که با شیوع ویروس کرونا در جامعه مواجه هستیم قطعاً ازدحام شهروندان در چهارشنبه آخر سال زمینه‌ی شیوع بیماری را تشدید می‌کند، بیان کرد: «امسال امکان برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در هیچ نقطه‌ای از استان کرمان نیست».

ناظری با اشاره به اینکه استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد آسیب‌ها و خطرات بعضاً جبران‌ناپذیری به همراه دارد، گفت: «در سال‌های گذشته در این روزها اتفاقات تلخی افتاده، برخی افراد جان خود را از دست داده‌اند و برخی افراد دچار نقص عضو شدند».

وی با بیان این‌که شعار نوروزی امسال پلیس «امنیت، سلامت و نشاط بهاری» است، ادامه داد: «استان کرمان، دیار شهید سپهبد قاسم سلیمانی است و انتظار داریم تا مردم کرمان بیش از مردم دیگر نقاط کشور توصیه‌ها را رعایت کرده و برای دیگر مردم الگو باشند».

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این‌که مردم در بیش از یک سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد همراهی و همکاری خوبی با مدافعان سلامت و امنیت داشتند و برای قطع زنجیره‌ی کرونا از بسیاری از تفریحاتشان گذشتند، به سفر و میهمانی نرفتند، گفت: «امروز هم از خانواده‌ها درخواست داریم تا مراقب و در کنار فرزندان خود باشند تا مبادا با یک سهل‌انگاری و لحظه‌ای غفلت، شادی نوروز را به کام خود تلخ کنند».

وی با تأکید بر برخورد با هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال بیان کرد: «افرادی که در شب چهارشنبه‌سوری باعث ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند و با رفتار ناشایست و هنجارشکنانه، سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد قاطع می‌شود».

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: «هنجارشکنان چهارشنبه پایان سال برابر مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس بوده و وسایل نقلیه‌ی آنان نیز توقیف خواهد شد».

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان