فرماندار زرند خبر داد:

صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری در زرند

فرماندار زرند از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک پارک علم و فناوری استان کرمان با مجتمع آموزش عالی زرند خبر داد و گفت: با تمام توان از طرح ها و ایده های جوانان خلاق و نخبگان زرندی، حمایت خواهد شد.

فرماندار زرند از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک پارک علم و فناوری استان کرمان با مجتمع آموزش عالی زرند خبر داد و گفت: با تمام توان از طرح ها و ایده های جوانان خلاق و نخبگان زرندی، حمایت خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، “علی صادق‌زاده ” فرماندار زرند طی نشستی با حضور دکتر الهی مدیر و جمعی از مسئولین و اساتید مجتمع آموزش عالی زرند، با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به شهرستان و بازدید از مجتمع آموزش عالی زرند، از صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری مشترک پارک علم و فناوری استان کرمان با مجتمع آموزش عالی زرند خبر داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه و بزرگ معدنی، صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی در شهرستان وجود دارد، افزود: با این شرایط وجود یک مرکز رشد در زرند احساس می شود که در آینده نزدیک با راه اندازی این مرکز، طرح ها و ایده های جوانان خلاق و نخبگان زرندی که زمینه اشتغال را فراهم نماید، مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

صادق‌زاده با اعلام اینکه شهرستان زرند بعنوان یکی از قطب های برتر علمی، آموزشی و دانشگاهی استان کرمان، زیر ساخت های اولیه و توانایی لازم را جهت توسعه طرح های اقتصاد دانش بنیان دارد، تصریح کرد: این مرکز باید با همکاری تنگاتنگ با پارک علم و فناوری استان و با همراهی اساتید و دانشجویان نخبه دانشکده ها و دانشگاه های شهرستان خصوصاً مجتمع آموزش عالی زرند، زمینه خدمات و مشاوره های علمی و فناوری به صنایع و معادن و طرح های باکیفیت را در منطقه فراهم کند.

وی با بیان اینکه توان مرکز رشد باید در جهت گره گشایی از مشکلات مخترعان و مبتکران در ارائه و برندسازی طرح های ایشان به‌ کار گرفته شود و بر مسئولان وظیفه است تا زمینه فعالیت و بهره‌گیری از ایده‌های جوانان را فراهم کنند، گفت: درب فرمانداری شهرستان زرند به روی نخبگان، جوانان خلاق و دانشجویان باز است و هر زمان که لازم باشد در خدمت جوانان و نخبگان هستیم.

دکتر “علی الهی” مدیر مجتمع آموزش عالی زرند نیز در تشریح مصوبات سفر معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری به زرند، گفت: بزودی با ارائه زیرساخت ها و فضای لازم اداری و نیروی انسانی و فراهم آمدن بسترهای قانونی لازم با همکاری فرمانداری زرند، مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان با هدف حمایت و پشتیبانی از اقتصاد دانش بنیان و طرح های خلاقانه علمی و فناوری راه اندازی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های فنی، علمی، آزمایشگاهی و انسانی این واحد دانشگاهی، بر همکاری و اراده جمعی مسئولان شهرستان برای آغاز به کار هرچه زودتر مرکز رشد زرند، در جهت خدمت به دانش‌آموختگان و کارآفرینان منطقه، اظهار امیدواری کرد.

لازم به ذکر است، اخیراً طی صدور مجوزی از سوی دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات فناوری به دکتر ترکزاده ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، با راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور مشترک فی مابین پارک علم و فناوری استان کرمان با مجتمع آموزش عالی زرند موافقت شده است.

انتهای پیام/

منبع : روابط عمومی فرمانداری زرند