مسئولین، فرق محبت و خیانت به مردم را بدانید/

تک نرخ بودن قیمت غذا در زرند تهدیدی برای سلامت جامعه

یک فعال صنعت غذا در زرند با انتشار بیانیه‌ای با ابراز گلایه از اصرار مسئولین برای تک نرخ بودن قیمت غذا در این شهرستان، آن را موجب اعمال فشار بر سرمایه‌گذران این بخش دانست و اعلام کرد: این موضوع باعث کاهش کیفیت و استفاده از مواد نامرغوب در تولید غذا می‌تواند، سلامتی جامعه را به خطر بیندازد.

یک فعال صنعت غذا در زرند با انتشار بیانیه‌ای با ابراز گلایه از اصرار مسئولین برای تک نرخ بودن قیمت غذا در این شهرستان، آن را موجب اعمال فشار بر سرمایه‌گذران این بخش دانست و اعلام کرد: این موضوع باعث کاهش کیفیت و استفاده از مواد نامرغوب در تولید غذا می‌تواند، سلامتی جامعه را به خطر بیندازد.

به گزارش صدای زرند، سیدعباس مسعودی در این بیانیه چنین گفته است:

ضمن عرض سلام خدمت مردم شریف شهرستان زرند.

بارها در جلسات گوناگون درخواست عده‌ای از فعالان صنعت غذا مبنی بر شناور شدن قیمت‌ها و همچنین ایده درجه‌بندی رستوران‌ها و کترینگها به استحضار مسئولین رسانده شد. با اینکه در شهرستان‌های مجاور و مرکز استان نرخ غذاها شناور است و مردم براساس انتخاب خود غذای مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند، اما در زرند، اصرار بر تک نرخی بودن غذاها از طرف مسئولین، گرچه حمایت از مردم را نشان می‌دهد، ولی در اصل آسیب‌های زیادی را به صنعت غذایی شهرستان و سلامت مردم وارد خواهد کرد و بر کیفیت و تنوع غذا تاثیر منفی می‌گذارد.

اینجانب سیدعباس مسعودی از فعالان صنعت غذا در استان به عرض می‌رسانم نرخنامه صنف رستوران و چلوکباب در مرحله اول کل رستوران‌ها و بیرون‌برها را در یک صف قرار داده است، این اقدام ضربه شدیدی به قشر آشپزانی که درصدد ارتزاق از راه حلال هستند،‌ وارد کرده است. متاسفانه با ادامه این روند، این صنف زحمتکش ضمن تحمل ضرر و شکست، از گردونه اشتغال خارج می‌شوند و بیکاری دراین شغل به دغدغه‌های شهر اضافه خواهد شد. و اگر هم ناچار به ادامه فعالیت باشند، مجبورند برای جلوگیری از ضرر و زیان، اقدام به استفاده از مواد غذای ناسالم (از قبیل رنگ شیمیایی، برنج نامناسب و ضایعات گوشتی) هستند تا چرخ زندگی خود را برخلاف خواست خداوند بچرخانند.

لازم است از برخی مسئولین محترمی که برای هزار تومان اضافه در نرخ غذا ما را متهم به گران‌فروشی می‌کنند و اقدام به جریمه شاغلین این صنف می‌نمایند، بپرسیم: آیا از آنالیز قیمتی یک پرس چلوگوشت خبر دارند؟ (۱۸۰ گرم گوشت خالص ۲۴۰۰۰ تومان، ۱۸۰ گرم برنج ۴۵۰۰ تومان، روغن و زعفران و نمک ۴۵۰۰ تومان که مجموع مبلغ تمام شده آن می‌شود ۳۳۰۰۰ هزارتومان) و وقتی هزینه آب، برق، تلفن، گاز، اجاره مغازه، پول کارگر را به آن اضافه کنیم چگونه می‌توان آن را ۳۵۰۰۰ تومان فروخت؟

حقیر طبق سوگندی که در راستای سلامت مردم در شغل شریف آشپزی در سابقه ۳۰ ساله خود خورده‌ام، به عرض مسئولین می‌رسانم: پافشاری شما در ارزان جلوه دادن منوی رستوران‌های شهر خدمت به مردم نیست، بلکه در آینده‌ای نه چندان دور زمینه بیماری‌های زیادی از قبیل سرطان و فشارخون را فراهم می‌سازد و جان بسیاری از همشهریان را به خطر می‌اندازد.

بدون تردید ما دوست نداریم در مرگ عزیزانمان سهیم باشیم، این اصرار شما، قشر زحمتکش صنعت غذا را وادار به استفاده از محصولات نامرغوب می‌نماید، بنابراین لطفاً در شناور کردن قیمت غذا تعلل نکنید، مردم شهر خودشان انتخاب می‌کنند چه هزینه‌ای را بابت چه غذایی می‌دهند؛ فرق محبت و خیانت به مردم را بدانید و به صنعت غذایی این شهر کمک کنید.

 

انتهای پیام/