خدمات تامین اجتماعی بدون دفترچه کاغذی از اسفند

صدور دفترچه درمانی از اول اسفندامسال در همه شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان کرمان متوقف خواهد شد.

صدور دفترچه درمانی از اول اسفندامسال در همه شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان کرمان متوقف خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، مدیرکل تامین اجتماعی استان در نشست خبری با اشاره به حذف دفاترکاغذی بیمه، برای توسعه ارائه خدمات الکترونیک در قالب طرح ملی ۷۰۳۰ افزود:یک میلیون و ۵۱۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی از اول اسفند می‌توانند با ارائه شماره ملی، از خدمات مختلف درمانی بهره‌مند شوند.خدمات تامین اجتماعی بدون دفترچه کاغذی از اسفند

علی حسینی افزود: باقیمانده اوراق دفاتر بیمه تامین اجتماعی تا آخرین برگ قابل استفاده خواهند بود.

بگفته وی: در طرح “۳۰۷۰” تا پایان بهمن تعداد خدمات غیرحضوری به ۳۰ مورد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی حذف شود.

معاون درمان تامین اجتماعی استان هم از فعالیت ۳ بیمارستان و ۱۴ درمانگاه زیر پوشش تامین اجتماعی خبر داد و افزود :برنامه ریزی های خاصی برای رایگان شدن هزینه های درمان در شهرستان‌های فاقد مراکز درمان ملکی و همچنین بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در دست اقدام است و به زودی اجرا می‌شود.

فخر همچنین نسخه الکترونیک درمان را یکی از طرحهای موفق برشمرد و گفت :با تامین زیرساخت‌های لازم ، از اول اسفند بیمه شدگان میتوانند با نسخه الکترونیک، خدمات دریافت کنند.

بگفته وی بیمه شدگان همچنین می‌توانند با ثبت نام در سامانهes. Tamin.ir از مزایای متنوع خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی بهره مند شوندوداروخانه ها و پزشکان هم در این سامانه الکترونیک، می‌توانند به روز هزینه و سهم شان را دریافت کنند.

یک میلیون و ۵۱۷ نفر در استان کرمان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگذاری صدا و سیما