قلع و قمع درختان بلوار امام حسین (ع) توسط شهرداری زرند

در اقدامی که هنوز دلیل آن برای ما مشخص نیست، شهرداری زرند حدود ۱۳۵ اصله درخت در بلوار امام حسین (ع) این شهر را از ریشه درآورد.

در اقدامی که هنوز دلیل آن برای ما مشخص نیست، شهرداری زرند حدود ۱۳۵ اصله درخت در بلوار امام حسین (ع) این شهر را از ریشه درآورد.

به گزارش صدای زرند، طبق اطلاع ما، از عصر دیروز تا ظهر امروز، تعدادی از مامورین شهرداری زرند، اقدام به قلع و قمع درختان بلوار امام حسین (ع) نمودند و با وجود تماس‌های پی در پی خبرنگار ما برای پرسیدن دلیل این اقدام بسیار عجیب، “محمدرضا مهدلو” شهردار زرند همچنان و بعد از انتشار خبری که تحت عنوان «کارت زرد شورا به شهردار زرند» چند روز قبل و در گفتگو با رئیس شواری شهر در صدای زرند منتشر شد، پاسخگوی تماس‌های ما نمی‌باشد!

به همین دلیل ما مجبور شدیم برای پرسیدن دلیل این اقدام به “ایرج رحمانی” رئیس شورای شهر زرند تماس بگیریم و وی از دلیل این اقدام ابراز بی‌اطلاعی نمود و بیان داشت: ما با تمام افرادی که مسئولیت دارند (شهردار و مسئول فضای سبز شهرداری) در این زمینه درگیر شدیم و به صورت مکتوب از ایشان سوال کرده‌یم که چرا بدون اطلاع شورا و به صورت ناگهانی اقدام به قطع این درختان نموده‌اند؟

او افزود: همچنین “فرهاد اسدی” رئیس کمیسیون خدمات شهری هم فوراً در این زمینه دخالت نموده است تا این کار انجام نشود، ولی متاسفانه بخش عمده کار انجام شده بود و دیگر فایده‌ای نداشت. می‌گویند برای این بلوار طرح دارند ولی این کار نباید به این نحو انجام می‌شد.

رحمانی بیان داشت: قرار است شهردار و مسئول فضای سبز شهرداری فردا برای توضیح در این زمینه به شورا شهر بیایند و پاسخ این سوال را بدهند که چرا درختانی که چندین سال (۷ الی ۱۰ سال) آبیاری شده‌اند را به این صورت قطع نموده‌اند؟

وی همچنین بیان داشت: ما اصلاً با انجام این اقدام و به این شکل، راضی نبودیم و اگر قصد اصلاح و تغییر درختان را هم داشته‌اند، باید ابتدا درختان جایگزین را در محل می‌کاشتند و بعد از چند سال وقتی درختان جدید رشد می‌کردند و بلوار شکل می‌گرفت، این کار انجام می‌شد؛ این اقدام در حقیقت مانند این است که حدود ۱۳۵ موجود زنده را از بین برده باشیم.

 

انتهای پیام/