در انتخابات شورای اسلامی پیش رو/

به کاندیدایی که ساکن زرند نباشد، رای نمی‌دهم!

شاید برخی افراد از انتشار این تحلیل کوتاه رنجیده خاطر شوند؛ اما می‌خواهم فقط یک ماده قانونی را یادآور شوم و از نگاه این قلم، افرادی که از اجرای قانون ناراحت می‌شوند، قطعاَ مصالح جمع را نسبت به منافع فردی در اولویت نمی­‌دانند.

شاید برخی افراد از انتشار این تحلیل کوتاه رنجیده خاطر شوند؛ اما می‌خواهم فقط یک ماده قانونی را یادآور شوم و از نگاه این قلم، افرادی که از اجرای قانون ناراحت می‌شوند، قطعاَ مصالح جمع را نسبت به منافع فردی در اولویت نمی­‌دانند.

صدای زرند – یک نفر: این روزها وقتی در سطح شهر زرند قدم می‌زنیم، اقدامات قابل تقدیر شهرداری که طی چند سال اخیر صورت گرفته به خوبی به چشم می‌آید، اما برخی کم‌لطفی‌ها که در نتیجه وجود پاره‌ای مشکلات در سطح شهر در حق مردم می‌شود هم از چشم پوشیده نیست!

همین چند روز پیش بود که می‌خواستم از یکی از کوچه‌های حدفاصل خیابان‌های فلسطین و باهنر به سمت بلوار طالقانی بروم، اگر نخواهم قضاوت خود را دخیل کنم، برای درک شرایط نامناسب این کوچه‌ها فقط کافی است سری به آن­‌ها بزنید و البته این روزها متاسفانه حال بسیاری از کوچه‌های زرند همین‌گونه است.

یادم هست که برخی می‌گفتند تعدادی از اعضای کنونی شورای شهر زرند به طور دائمی ساکن زرند نیستند، و در بسیاری مواقع فقط برای انجام وظایف شورایی از شهرهای دیگر نظیر کرمان به زرند «سفر می‌کنند»؛ این موضوع هرچند کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی متاسفانه واقعیتی است که بر شورای اسلامی شهر زرند سایه انداخته است.

بر اساس ‌تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور: اعضای شورا باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده‌ی حوزه انتخابیه به خارج از آن «موجب سلب عضویت خواهد شد».

قطعاً وقتی فردی به طور دائم در یک شهر سکونت نداشته باشد از دردها و مشکلات آن شهر به معنای واقعی خبردار نخواهد شد و به قول معروف با پوست و گوشت و استخوان مشکلات را لمس نخواهد کرد.

حتی وقتی خانواده یکی از اعضای شورای شهر در آن شهر سکونت نداشته باشد و در شهری با امکانات بهتر روزگار بگذرانند، قطعاً آنگونه که بایسته و شایسته است مشکلات شهر از نگاه‌های مختلف برای آن عضو قابل درک نخواهد بود!

طبق این تحلیل، شاید برخی از مشکلاتی که این روزها مردم زرند از آن رنج می‌برند از اجرا نشدن همین ماده قانونی در شورای شهر باشد، چرا که شاید اگر تمام اعضای شورای شهر زرند با خانواده در این شهر سکونت دائم داشتند، هر روز و هر لحظه با لمس مستقیم مشکلات شهر و مردم، کمی بیشتر در مسیر رفع آن‌ها قدم برمی‌داشتند! بنابراین همینجا به عنوان یک شهروند زرندی قول می‌دهم که در انتخابات شوراهای آینده هرگز به فردی که خلاف این ماده‌ی قانونی کاندیدا شود، رای نخواهم داد.

 

انتهای پیام/