آمار رسمی کرونا در استان کرمان تا عصر شنبه اعلام شد

تداوم روزهای مرگ‌بار کرونایی در استان مرگ ۴۰ بیمار در ۲۴ ساعت!

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره‌ی آمار جدید بستری‌شدگان و جان‌باختگان کرونا با اشاره به اینکه دانشگاه جیرفت طی شبانه‌روز گذشته تست کرونا انجام نداده است، گفت: «براساس نتایج آزمایشگاه‌های فعال، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و متاسفانه، ۴۰ نفر دیگر نیز جان باختند».

به گزارش صدای زرند، از ابتدای همه‌گیری کرونا در استان تا شنبه یکم آذرماه، در مجموع ۱۲ هزار و ۶۲۲ نفر به‌دلیل ابتلا به این بیماری روانه‌ی بیمارستان شده‌اند و یک‌هزار و ۷۰۶ نفر نیز قربانی ویروس شده‌اند.

بنا به اعلام سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، هم‌اکنون ۷۸۱ بیمار کرونا در استان بستری هستند.

لازم به ذکر است که شیوه‌ی آماردهی درباره‌ی اپیدمی کرونا از اواخر خردادماه تغییر کرده و تنها تعداد بیماران بستری و جان‌باختگان از سوی علوم‌پزشکی کرمان در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود.

به نقل از روابط عمومی علوم‌پزشکی کرمان، دکتر مهدی شفیعی، سخنگوی این دانشگاه عصر شنبه یکم آذرماه آبان‌ماه با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: ۸۲ نفر از آن‌ها از حوزه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان (شامل راور، رابر، بافت، بردسیر، کوهبنان، کرمان، شهربابک، زرند، ارزوئیه)، ۱۳ نفر از بیماران جدید بستری از حوزه‌ی دانشگاه رفسنجان هستند و از حوزه‌ی تحت پوشش دانشکده سیرجان بستری جدید گزارش نشده است.

 وی با بیان اینکه دانشگاه جیرفت طی روز اخیر، آزمایش کرونا انجام نداده و ۲۱ نفر از بستر‌ی‌شدگان جدید از حوزه‌ی دانشگاه بم هستند، افزود: در حال حاضر، ۷۸۱ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: ۴۸۸ نفر از بیماران بستری در حوزه‌ی علوم‌پزشکی کرمان، ۱۰۵ نفر از حوزه‌ی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان، ۴۲ نفر حوزه‌ی جنوب، ۱۱۰ نفر حوزه‌ی علوم‌پزشکی رفسنجان و ۳۶ نفر در حوزه‌ی دانشگاه بم بستری هستند و خدمات بیمارستانی به آن‌ها ارائه می‌شود.  وی اظهار کرد: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۲ هزار و ۶۲۲ نفر در استان، به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان سپس اظهار کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ بیمار کرونا نیز جان خود را از دست دادند که ۲۱ نفرشان، از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان هستند، چهار نفر از حوزه‌ی دانشگاه رفسنجان، شش نفر از حوزه‌ی دانشگاه بم، پنج نفرشان از حوزه‌ی دانشکده سیرجان و چهار نفرشان هم از جنوب استان هستند.

به گفته‌ی شفیعی، از ابتدای اپیدمی کرونا در استان تاکنون، ۱۷۰۶ نفر به دلیل ابتلا به کووید ـ ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

تا روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه، در گزارش آماری روزانه، آمار مبتلایان جدید و اینکه سرپایی هستند یا بستری و یا از پرسنل بهداشتی و درمانی نیز اعلام می‌شد که تا آن تاریخ، شمار کل این مبتلایان به کرونا در استان کرمان به ۲۹۴۹ نفر رسیده بود. از آن پس اما تنها آمار بیماران بستری و جان‌باختگان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/