ضریب اشغال تخت بیمارستان تامین اجتماعی زرند به ۷۵ درصد رسید

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی(ع) شهرستان زرند با بیان اینکه از ابتدای آغاز شیوع کرونا، اقدامات بسیار مناسبی در راستای کنترل و درمان در این مرکز درمانی انجام شده است گفت: ضریب اشغال تخت در این واحد بیمارستانی اکنون بیش از ۷۵ درصد است.

به گزارش صدای زرند، منصور هاشمی با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند از بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی است افزود: ظرفیت این بیمارستان ۱۶۰ تخت فعال است که با مساحتی بالغ بر ۶۶ هزار مترمربع و با سابقه ۲۶ سال در شمال کرمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این واحد بیمارستانی خدمات‌رسانی به بیماران از شهرستان‌ های همجوار از جمله راور و کوهبنان را انجام می‌ دهد تصریح کرد: ۷۲ هزار نفر در زرند، ۲۳ هزار نفر در راور و ۲۴ هزار نفر در شهرستان کوهبنان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) شهرستان زرند اظهار داشت: این واحد بیمارستانی دارای بخش هایی از جمله جراحی عمومی، داخلی، زنان و زایمان، اطفال، بخش های ویژه سی. سی. یو و ای. سی. یو، زایشگاه، پنج اتاق عمل فعال، اورژانس، واحدهای پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و پلی کلینیک تخصصی شامل تخصص های داخلی، اطفال، قلب و عروق، جراحی، زنان، عفونی، چشم و بینایی سنجی، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب و همچنین فعال بودن کلینیک‌ های مامایی و مراقبت‌ های بارداری، چشم و بینایی و شنوایی سنجی، دیابت، قلب و عروق، اندوسکوپی و کولونوسکوپی، دندانپزشکی است.

هاشمی با بیان اینکه این واحد بیمارستانی علاوه بر بیمه شدگان تامین اجتماعی با سایر بیمه ها نیز قرارداد دارد تصریح کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت در این واحد بیمارستانی بیش از ۷۵ درصد با وجود ۴۰۰ پرسنل و ۵۸ پزشک متخصص، عمومی، داروساز و دندانپزشک است.

وی  کسب رتبه یک عالی در نخستین اعتباربخشی وزارت بهداشت، بیمارستان نمونه کشوری در ترویج تغذیه با شیر مادر از سوی وزارت بهداشت، بیمارستان دوستدار کودک از سوی یونیسف، بیمارستان سالم از سوی ستاد شهر سالم، بیمارستان برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب گواهینامه ایزو در درمان را از جمله مهم‌ترین افتخارات این واحد بیمارستانی عنوان کرد.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) شهرستان زرند خاطرنشان کرد: این مرکز مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه سی. تی. اسکن مولتی اسلایس، سونوگرافی فول اپشن، اکو کاردیوگرافی فول اپشن، لاپاراسکوپ و اندو سکوپ است.

هاشمی از ایجاد فضای دوم بحران با ظرفیت ۵۰ تخت و تجهیزات کامل برای شرایط اضطراری، ایجاد پد هلیکوپتر با آخرین استانداردهای روز و نظارت هوا نیروز کرمان و ایجاد اشپزخانه جدید با استانداردهای روز و تجهیرات مدرن و پیشرفته (HACCP) در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند خبر داد و گفت: همچنین دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بی خطر سازی پسماند های بیمارستان و این شهرستان نصب شده است.

وی اجرای هتلینگ در بخش های مختلف بیمارستان را از پروژه های در حال اقدام عنوان کرد و گفت: همچنین  اجرای نسخه و پرونده مزمن الکترونیک و انجام و اجرای سیستم Pacs(گرافی بدون کلیشه و نمایش ان در مونیتور پزشک) و اجرای سیستم اتوماسیون اداری و اجرای کامل تمام مکاتبات به صورت الکترونیک از اقدامات دولت الکترونیک است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) شهرستان زرند خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله های سال ۹۵ در زرند به مدت چهار سال به دلیل غیرفعال شدن بیمارستان دانشگاهی؛ این بیمارستان به عنوان تنها مرکز بستری درمان بیماران در شهرستان‌ زرند و شهرستان های مجاور کوهبنان و راور بود و روزانه بیش از ۲۱۰ بیمار در این واحد درمانی بستری و درمان شدند و آمار مراجعان به درمانگاه روزانه به هزار نفر نیز رسید و ضریب اشغال تخت همیشه بین ۸۵ تا۱۴۰ درصد متغیر بود.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای آغاز کرونا در این مرکز اقدامات بسیار مناسبی به منظور کنترل و درمان این بیماری انجام شد تصریح کرد:  انجام تریاژ و تفکیک بیماران ( تنفسی از غیرتنفسی) در اورژانس و قرار دادن سه بخش برای بیماران قطعی مثبت؛ مشکوک و بیماران داخلی غیر مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد و در راستای درمان بیماران نهایت تلاش و همکاری پزشکان و پرسنل صورت گرفت تا جایی که این مرکز کمترین آمار مرگ و میر را در سطح استان کرمان دارد.

وی یادآورشد: این مرکز آمادگی کامل را برای مشارکت خیرین و کارخانجات شهرستان زرند در ارائه خدمات هرچه بهتر به بیماران و ارتقا سلامت شهرستان را دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا