رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

استعفای «فدایی» مربوط به ۲ ماه قبل است/دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر این موضوع که انتخاب استانداران از اختیارات دولت است گفت: مجمع نمایندگان استان روز گذشته گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

به گزارش صدای زرند، “شهباز حسن‌پور” درباره انتخاب “علی زینی وند” به عنوان استاندار جدید کرمان گفت: روز گذشته وزارت کشور ساعت ۵ عصر این موضوع را به بنده که رییس مجمع نمایندگان استان بودم اعلام کرد و مجمع نمایندگان همان روز گذشته گلایه‌مندی خود را به وزارت کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که انتخاب استانداران از اختیارات دولت است گفت: مجمع نمایندگان استان روز گذشته گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: وزارت کشور آقای “زینی‌وند” را یک مدیر توانمند و اجرایی می‌داند و معتقد است در مجموعه‌های مختلف کارهای بزرگی انجام داده‌اند و در سیستان و بلوچستان نیز جزء موفق‌ترین مدیران کشوری بودند و امروز به عنوان استاندار کرمان انتحاب شدند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صادقانه و شفاف و پیگیری‌های دکتر فدایی در این چند سال افزود: از دکتر فدایی بسیار خواهش کردیم که استعفا ندهند و بنده هفته گذشته تلاش‌های خودم را برای انصراف ایشان انجام دادم اما اصرار دکتر فدایی بر استعفا بود و از دو ماه قبل پیگیر استعفایشان بودند و استعفای ایشان مربوط به دیروز نبوده بلکه مربوط به دو ماه قبل است.

موافق آقای زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان هستم

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت درباره دلایل استعفای فدایی نیز گفت: باید خود دکتر فدایی، دلایل استعفایشان را اعلام کنند ولی مجمع نمایندگان استان نهایت همکاری و همراهی را با دکتر فدایی داشتند اما اختلاف سلیقه و دیدگاه وجود دارد ولی در عین حال ما همه تلاش خود را انجام دادیم تا از ظرفیت و توان دکتر فدایی استفاده کنیم اما ایشان راغب به ادامه همکاری در این راه نبودند.

حسن‌پور با تاکید برآنکه وزارت کشور تا عصر روز قبل هیچ مشورتی درباره انتخاب استاندار جدید کرمان با مجمع نمایندگان استان نکرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان دولت است و کسی مسئولیت استانداری کرمان را در این ۵ ماه قبول نمی‌کرده، لذا آقای زینی‌وند به دلیل آنکه از بدنه وزارت کشور بودند، قبول مسئولیت کردند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید کرمان بیان کرد: به عنوان نظر شخصی موافق آقای زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان هستم اما چند نفر از نمایندگان با این انتخاب مخالف هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا