از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کرمان چه خبر؟

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از تمدید مهلت ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تا ۳۰ آبان ماه خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “رضا اسماعیلی” در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و به ‌منظور کمک و رونق اقتصادی خانوار و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور و استان کرمان در حال اجرا است.

وی با اشاره به این که این طرح در سه فاز اجرا می‌شود، افزود: در فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، در فاز دوم توانمندسازی متقاضیان از طریق راهنمایی، استعداد سنجی، مشاوره، آموزش‌های کوتاه‌مدت در خصوص کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و در فاز سوم که مربوط به اتصال به بازار است، ارتباط و تعامل با اشخاص فعال عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ضمن تأکید بر اثربخشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در توسعه جایگاه مشاغل خانگی و پایداری اشتغال، تصریح کرد: با اجرای این طرح حلقه‌های مفقوده شناسایی و با تیم سازی و شبکه‌سازی لازم، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح خواهیم بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سهم استان کرمان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۵۰۰ نفر بوده که تاکنون ۴۰۰  نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ آبان ماه سال جاری، گفت: متقاضیانی می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند. داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام بودن، عدم اشتغال تمام‌ وقت و عدم بیمه کارآفرینی از جمله شروط ثبت‌نام در این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا