استاندار: دستگاه‌های اجرایی کرمان در حل مشکلات مردم جدی نیستند

استاندار کرمان با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان کرمان مطلوب نیست و ما در این زمینه رتبه ۳۰ را در سطح کشور داریم گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان در رفع مشکلات مردم جدی نیستند.

به گزارش صدای زرند، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان کرمان افزود: دستورالعملی از وزارت صمت مبنی بر افتتاح این مرکز صادر شد و منتظر سایر دستورالعمل‌ها اجرایی برای این مرکز  هستیم.

وی اظهار داشت‌: مشکلات واحدهای تولیدی ما به شب، روز و زمان بستگی ندارند بلکه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات برطرف شوند؛ باید عزم جدی و اعتقاد به رفع مشکلات داشته باشیم تصریح کرد: تا زمانیکه عوامل موانع فضای کسب و کار را ندانیم؛ نمی‌توانیم راه حلی برای رفع آن‌ها پیدا کنیم.

فدائی با اشاره به نمرات شاخص‌های کسب و کار در کرمان گفت: فضای کسب و کار در این استان مطلوب نیست و ما رتبه ۳۰ را در سطح کشور داریم زیرا دستگاه‌های اجرایی استان در حل مشکلات مردم جدی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: فساد و سو استفاده افراد از مقام و موقعیت در دستگاه‌های اجرایی، عرضه کالا و محصولات قاچاق در بازار، بی ثباتی سیاست ها و قونین لازم برای کسب و کار از جمله مواردی است که رتبه استان کرمان را در فضای کسب و کار تنزل داده که باید ریشه این مسائل شناسایی و معرفی شوند تا برای رفع آن اقدام کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: اکنون تسهیلات تامین منابع بنگاه‌های کوچک و متوسط با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابلاغ شده و باید متقاضیان در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند و مستثنی از بدهی غیرجاری و چک برگشتی هستند و دستورالعمل صراحت دارد که بانک ها پروانه بهره برداری معادن را به عنوان وثیقه قبول کنند.

وی ادامه داد: باید بانک در این زمینه همکاری و متقاضی مراجعه کند تا کار انجام شود و مثل سال قبل نباشد که ۹۱۴ میلیارد تومان پرونده در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک ها معرفی کردیم و ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

فدائی همچنین به معاون اقتصادی و مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری ماموریت داد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل مالی واحدهای تولیدی از محل تسهیلات جدید رونق تولید و اشتغال روستایی اقدام کند.

استان کرمان رتبه مطلوبی در فضای کسب و کار ندارد 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه این استان رتبه مطلوبی در فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری ندارد گفت: بخش عمده آن شاید مربوط به رفع موانع تولید و طرح های جدید است.

حسین مهرابی افزود: نمایندگان هفت دستگاه اصلی و ۱۴ دستگاه مرتبط برای فعالیت در این مرکز انتخاب و بر اساس شیفت بندی در این مرکز حضور می یابند و نتیجه به سرمایه‌گذاران اعلام می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه  اقدامات مطلوبی در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران در استان انجام شده است تصریح کرد: این مرکز براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی در فضای کسب و کار  به صورت شبانه روزی دایر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز با بیان اینکه باید شاخص های فضای کسب و کار در این استان ریشه یابی شود افزود: با این قوانین موجود در حوزه کسب و کار می توان راه حلی را پیدا کرد و هرچند برخی قوانین باید اصلاح شوند.

سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه ناآگاهی، ترس و توهم و مسائل فرهنگی را حاکم بر فضای کسب و کار کرمان عنوان کرد و افزود: اگر باید تفکرها، گرایش ها در این مرکز تغییر کند و به دور از موازی کاری ها فعالیت‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا