عرضه مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در کرمان

معاون بازرگانی سازمان صمت کرمان گفت: به منظور تنظیم بازار از سه روز آینده، مرغ منجمد در کرمان با قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، سینا خسروی، معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان  علت افزایش بی رویه قیمت مرغ در استان کرمان را بالا بودن قیمت نهاده‌ های دامی عنوان کرد و گفت: در خوش بینانه‌ترین حالت، فقط ۴۰ درصد نهاد‌ه های دامی مورد نیاز مرغداران با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده است.

او با بیان اینکه ۶۰ درصد خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها به صورت آزاد تهیه شده است و بسیاری از مرغداری‌ها قادر به جوجه ریزی نبودند، افزود: در این شرایط ، قیمت تمام شده مرغ، افزایش زیادی دارد.

خسروی بیان کرد: استان کرمان از نظر قیمت مرغ در جایگاه پانزدهم کشور قرار دارد و میانگین قیمت کنونی هر کیلو گوشت مرغ در کشور، ۲۶ هزار تومان است.

او قیمت واقعی هر کیلو مرغ در شرایط کنونی را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان دانست و تصریح کرد: حباب ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت هر کیلو مرغ در مقطع فعلی به دلیل کمبود مرغ در استان کرمان وجود دارد که با افزایش جوجه ریزی در روز‌های آینده از بین می‌رود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: به منظور تنظیم بازار از سه روز آینده، مرغ منجمد نیز در استان  کرمان با قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌ها و  مکان‌های مشخص شده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان