در نشست ستاد کرونای زرند مطرح شد؛

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به زرند طی ۲ هفته آینده / تکمیل ظرفیت دو بیمارستان زرند / ایستادن تمام قد دستگاه قضایی زرند در برابر متخلفین بهداشتی

فرماندار زرند با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون شهرستان زرند در پیک سوم شیوع ویروس کرونا با وضعیت قرمز و خطرناک، عظیم تر و با دامنه عمیق تری از پیک های قبلی بسر می‌برد، گفت: برخی از محدودیت های کرونایی در شهرستان طی دوهفته آینده اعمال و یا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، “علی صادق‌زاده” فرماندار زرند در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان زرند، اظهار داشت: هشدار جدی برای شهرستان زرند در پیک سوم کرونا، عظیم تر و با دامنه عمیق تری از پیک های قبلی است و به مدت ۱۵ روز از هفته آینده بسیاری از محدودیت های کرونایی برای پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان اعمال و یا از سر گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت کرونا در زرند گفت: متاسفانه میزان مشارکت همشهریان برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری یافته است و شیوع این بیماری در زرند به وضعیت خیلی خطرناک رسیده و جان مردم را تهدید می‌کند.

ممنوعیت تجمعات در عزاداری های دو روز پایانی ماه صفر در زرند

وی بیان داشت: هرگونه تجمعات در عزاداری ها طی ایام پایانی ماه صفر در مساجد و مکان های مسقف، جلسات عزاداری هیئت ها در مکان های مسقف و همچنین تجمعات در جلسات عزاداری در منازل شخصی تا اطلاع ثانوی تعطیل و ممنوع می‌باشد و بازرسین سیار بهداشتی شهرستان با متخلفین برخورد خواهند کرد.

صادق‌زاده با بیان اینکه همچنان بر استفاده از ماسک و اصل فاصله گذاری اجتماعی در سطح دستگاه های اجرایی شهرستان و عدم پاسخگویی کارکنان ادارات به ارباب رجوع فاقد ماسک، تاکید ویژه می‌شود و بازرسی فرمانداری بر آن نظارت خواهد داشت، تصریح کرد: بازرسین بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان موظفند با اصنافی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا به مشتری بدون ماسک خدمات می‌دهند، بدون هیچگونه تعلل، اغماض و یا چشم پوشی نسبت به پلمپ و معرفی آن واحد صنفی به دستگاه قضایی اقدام کنند.

فرماندار زرند ادامه داد: بعد از ایام پایانی ماه صفر، تالارهای پذیرایی شهرستان زرند موظفند حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت خود و فقط اجرای یک مراسم در تالار، خدمات رسانی کنند.

وی بر تشدید نظارت های ویژه بر نانوایی ها تاکید کرد و گفت: جریمه و پلمپ در انتظار نانوایی هایی است که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا به افراد و مشتری های بدون ماسک، نان می‌دهند.

ایستادن تمام قد دستگاه قضایی زرند در برابر متخلفین بهداشتی

حجت الاسلام “محمود محمدی” رئیس دادگستری زرند نیز با انتقاد از کاهش سطح نظارت های کرونایی در جامعه، گفت: هرگونه کم کاری در بحث نظارتی و بازرسی کرونایی در سطح شهرستان توسط دستگاه های ذیربط و مربوطه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه کماکان و همچون گذشته دستگاه قضایی شهرستان تمام قد در برابر متخلفین بهداشتی و آنهایی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند ایستاده است، گفت: دستگاه قضایی شهرستان آمادگی کامل خود را جهت پشتیبانی از مصوبات جدید ستاد کرونا و یا بازگشت برخی از محدودیت ها اعلام می‌دارد.

حجت الاسلام محمدی با عنوان این موضوع که وظایف محوله به اعضای ستاد باید بخوبی انجام شود، افزود: بعد از کرونا بسیاری از حوادث در آینده آسیب و کالبد شناسی خواهند شد و مردم به مقایسه عملکرد مسئولین خواهند پرداخت.

ظرفیت دو بیمارستان زرند تکمیل شده است

دکتر “علی رشیدی” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند نیز اظهار داشت: مجموع بیماران کرونایی در شهرستان زرند به ۸۳۶ نفر و مجموع فوت شدگان هم به ۲۶ نفر رسیده و در حال حاضر ظرفیت هر دو بیمارستان امام علی و سینا زرند تکمیل و سیر صعودی اخیر ابتلا به این بیماری در شهرستان بسیار نگران کننده و خطرناک است.

انتهای پیام/