تاکنون ۲۶ فوتی در اثر کرونا در زرند

نگرانی شدید از سیر صعودی کرونا در زرند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند با اعلام شناسایی ۲۸ مورد کرونایی جدید و فوت یک نفر دیگر در اثر این ویروس در زرند، از سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در طول سه هفته در این شهرستان شدیدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش صدای زرند، دکتر “علی رشیدی” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در طول سه هفته گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه هر روز آمار مبتلایان ناشی از این بیماری بالا می‌رود، بیماری که نه دارویی دارد و نه واکسن و هر روز با علائم جدیدتر بروز می‌کند و به کوچک و بزرگ، پیر و جوان هم رحم نمی‌کند.

او افزود: در ۴۸ ساعت گذشته با شناسایی ۲۸ بیمار جدید مجموع بیماران کرونایی در شهرستان زرند به ۸۳۶ نفر رسید و با فوت یک نفر دیگر مجموع فوت شدگان هم به ۲۶ نفر رسید و در حال حاضر ظرفیت هر دو بیمارستان تکمیل است.

این مقام بهداشتی با بیان اینکه واقعیت تلخ این است که افراد با بیماری‌های زمینه‌ای که در زرند به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، نتوانسته‌اند جان سالم به در ببرند، افزود: در روزهای گذشته شاهد مرگ افرادی بوده‌ایم که تا چند روز قبل از بیماری در جمع خانواده خود سرحال و سرپا بوده‌اند و یکباره در کمال ناباوری با بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

رشیدی ادامه داد: این ویروس منحوس آنقدر بدخیم است که هیچ رحمی ندارد و هیچ فردی از شر آن در امان نیست.

دکتر رشیدی با بیان اینکه در فاز اول بیماری با تلاش همه جانبه مسئولین شهرستان، همکاری خوب اکثر شهروندان، کسبه و بازاریان و همچنین ایثارگری و تلاش کادر بهداشت و درمان در بحث مقابله با این ویروس، شهرستان زرند عملکرد مناسبی را داشته، افزود: اما متاسفانه در چند هفته گذشته شیوع ویروس به طور گسترده‌ای رو به افزایش است.

وی بیان کرد: پزشکان و پرستاران جبهه سلامت چند ماهی است بدون خستگی در خط مقدم مبارزه با این بیماری مبارزه می‌کنند، اما شاید آن روز دیر نباشد که این قشر هم زیرفشار خستگی‌ها و عدم استراحت و… مقابل این ویروس زانو بزنند.

او ادامه داد: بنابراین شهروند گرامی به هموطن خود رحم کن و در خانه بمان و از رفتن به سفر و حضور در تجمعات بدون رعایت پروتکل‎های بهداشتی جدا خودداری کن.

انتهای پیام/