امام جمعه زرند:

زنگ خطر اعتیاد، طلاق و خودکشی در زرند به صدا درآمده

امام جمعه زرند در جلسه‌ی بررسی آسیب‌های اجتماعی این شهرستان بیان داشت: زنگ خطر جدی معضلاتی مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی در زرند به صدا آمده است.

امام جمعه زرند در جلسه‌ی ستاد جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های زرند و کوهبنان بیان داشت: زنگ خطر جدی معضلاتی مانند اعتیاد، طلاق و خودکشی در زرند به صدا آمده است.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام «علی ابراهیمی» با اشاره به مشکلات اجتماعی موجود در شهرستان، اظهارداشت: متأسّفانه عده‌ای از وُکلا به جای راهنمایی و حفظ استحکام خانوادگی، برای رسیدن به پول و منفعت خود، درصدد جدایی زوجین قدم برمی‌دارنند و باید دستگاه قضایی با نظارت جدی بر کار وُکلا استحکام خانواده را در جامعه بیشتر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به وجود اعتیاد و خودکشی در جامعه، بیان داشت: اعتیاد و خودکشی، نسل جوان که سرمایه و آینده‌ساز کشور است را نابود می‌کند.

وی نجات یکنفر از دام اعتیاد و جلوگیری از خودکشی را نجات و امید دادن به یک جامعه دانست.

ابراهیمی در زمینه راهکار برای کاهش معضلات موجود در جامعه، بیان داشت: شهرستان زرند نیاز به یک اتاق فکر متشکل از متخصصان علمی و فرهنگی دارد تا مسئولین مربوطه با تدوین یک برنامه راهبردی جامع، برای رفع معظلات اجتماعی قدم بردارند.

وی ادامه داد: شهرستان زرند احتیاج مُبرمی به کمپ ترک اعتیاد دارد و باید جلسات «انجمن معتادان گمنام (NA)» در زرند تقویت شود و بعد از ترک، زمینه‌ی پذیرش و اشتغال نجات‌یافتگان صورت گیرد تا دوباره به دام مشروبات الکلی یا مواد مخدر نیوفتند.

 

انتهای پیام/