مدیرکل راه‌آهن استان وعده داد

۴۶ کیلومتر از خط ریلی بافق – زرند تا پایان سال بازسازی می‌شود

خطوط ریلی قدیمی و فرسوده‌ی مسیر بافق – زرند – کرمان، یکی از مشکلات اصلی راه‌آهن استان کرمان محسوب می‌شود که هر چند طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای بازسازی و تعمیر این مسیر داده شده اما همچنان کار نیمه‌تمام باقی مانده است. قطارها به این قسمت از مسیر که می‌رسند به دلیل فرسودگی ریل‌ها مجبورند سرعت‌ خود را به شدت کاهش دهند و گرد و غباری که به دلیل بیابانی بودن این منطقه وارد راهرو و کوپه‌های قطار می‌شود، مسافران را آزار می‌دهد. به گفته‌ی مدیرکل راه‌آهن استان کرمان اصلاح و بهسازی این خط ریلی حدود ۹ سال است که در حال انجام است اما فقط ۷۴ کیلومتر آن بازسازی شده و حالا قرار است تا پایان سال ۴۶ کیلومتر دیگر هم بازسازی شود.

خطوط ریلی قدیمی و فرسوده‌ی مسیر بافق – زرند – کرمان، یکی از مشکلات اصلی راه‌آهن استان کرمان محسوب می‌شود که هر چند طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای بازسازی و تعمیر این مسیر داده شده اما همچنان کار نیمه‌تمام باقی مانده است. قطارها به این قسمت از مسیر که می‌رسند به دلیل فرسودگی ریل‌ها مجبورند سرعت‌ خود را به شدت کاهش دهند و گرد و غباری که به دلیل بیابانی بودن این منطقه وارد راهرو و کوپه‌های قطار می‌شود، مسافران را آزار می‌دهد. به گفته‌ی مدیرکل راه‌آهن استان کرمان اصلاح و بهسازی این خط ریلی حدود ۹ سال است که در حال انجام است اما فقط ۷۴ کیلومتر آن بازسازی شده و حالا قرار است تا پایان سال ۴۶ کیلومتر دیگر هم بازسازی شود.

به گزارش صدای زرند، مدیرکل راه‌آهن استان کرمان گفت: «با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴۶ کیلومتر از خط ریلی بافق – زرند – کرمان تا پایان سال‌جاری بازسازی و بهسازی خواهد شد که این امر نقش موثری در تقویت شبکه‌ی ریلی استان خواهد داشت».

مجید ارجونی افزود: «یکی از مشکلات اصلی کرمان، خط قدیمی ریلی بافق – زرند – کرمان است که در سال‌های مختلف در حال بازسازی است و از سال ۹۰ تاکنون فقط ۷۴ کیلومتر از این خط بازسازی شده است».

وی با بیان این‌که با بازسازی این خط  سرعت قطارها بالا می‌رود و همچنین ایمنی قطارها تضمین می‌شود، اظهار کرد: «با انجام این بازسازی مشکلاتی که مسافرین طی سال‌های گذشته با قطار داشتند، برطرف خواهد شد».

مدیرکل راه‌آهن استان کرمان بیان کرد: «در ناحیه‌ی کرمان ۷۷۲ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی داریم که شش‌درصد سهم خطوط ریلی کشور را شامل می‌شود و رتبه‌ی هشتم را در کل خطوط کشور دارا هستیم».

وی خاطرنشان کرد: «به دلیل برنامه‌ریزی خوبی که در بحث قطارها داشتیم، تمام قطارهایی که از سمت کرمان حرکت کردند، بدون تأخیر بودند و قطارهایی هم که در حوزه‌ی خود راه‌آهن کرمان بوده، تقدم زمانی داشتند».

ارجونی گفت: «از سال گذشته تاکنون میزان پنج هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه‌ی ریلی و تقویت زیرساخت خط آهن استان شده است».

وی با اشاره به بازسازی خطوط ریلی استان کرمان اضافه کرد: «در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان سیستم‌های ارتباطی خطوط ریلی استان کرمان اصلاح و بروزرسانی شده و همچنین ۱۴ میلیارد ریال به منظور بهسازی نمازخانه‌های بین‌راهی اختصاص داده شده است».

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان